Avatar billede jul3 Nybegynder
10. december 2007 - 12:56 Der er 6 kommentarer

Hjælp til grafikkort / pc indstilling -

Hej Eksperter :)

Jeg har været ude og købe mig en ellers nice computer fra Packed Bell til godt og vel 7.000 ,- .  Mit problem er bare jeg ikke rigtig kan finde ud af indstillingerne til den bedste performence eller hvad man rette til for at maskinen kan følge med i de nyeste spil.

Computer  :  PACKARD BELL COMPUTER IXTREME J 5300

-Intel Core 2 Duo E6600 processor (2,40 Ghz) (4MB Cache)
-500 GB SATA harddisk
-GeForce 8500GT grafikkort med 1024 MB TurboCache
-2048 MB DDR2 RAM (2 x 1024 MB)
-DVD Brænder
-Analog og Digital (DVBT) TV Tuner med fjernbetjening
-10/100 Mbit netkort, Firewire
-Tastetur med fingeraftrykslæsning, Kortlæser
-Microsoft Windows Vista Home Premium
-Tom Clancy's Rainbow Six Vegas spil medfølger

Ud over det som jeg har skrevet , har jeg ingen idé om hvad maskinen ellers indeholder.

Grunden til at jeg opretter dette spørgsmål er jeg har kørt en 3dmack version 1.1.0 ( 2006-07 ) på computeren og viser stort set kun mellem 8 og 12 fps.

Håber nogle kan hjælpe med lidt information , eller sider hvor jeg kan pimpe min computer så den viser mere end de 12 fps :)

På forhånd tak

//    Jul3
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 14:17 #1
Der er ikke rigtig noget at komme efter - dit grafikkort ER bare ikke hurtigere :)
Avatar billede jul3 Nybegynder
10. december 2007 - 16:18 #2
Har selv googlede nogle løsninger.

Her fx :

http://www.2tm.org/guide.asp?id=67  -  Ved ikke hvor stor en indflydelse det har for noget som helst , men tror jeg vil prøve deres guide.  Dog kører jeg vista , så gamexp kan sikkert ikke bruges :)

til thesheriff : Tror du måske man kan bruge rivatuner til at glocke det lidt og måske på den måde få lidt bedre performence ?
Avatar billede jul3 Nybegynder
10. december 2007 - 16:48 #3
Har fundet en skala til GT8500 kortet.

http://www.nvhardpage.com/images/articles/aquatank/geforc1.gif

Har ingen forstand på hvad der er hvad , men ingen af dem ligner mine resultater. De score allesammen Meget mere end mig , hvis jeg da læser det rigtig. :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 17:13 #4
Jeg prøver at omformulere: Du har købt et rigtig dårligt grafikkort.

Faktisk vil jeg mene, at du har lavet en rigtig dårlig handel, når du har givet kr. 7000 for ovenstående PC.

Afhængig af hvilket bundkort og BIOS du har, er det selvfølgelig muligt at OC cpu og gpu.

Men om det vil have den store effekt er tvivlsomt. HW er simpelthen for langsom.
Avatar billede jul3 Nybegynder
10. december 2007 - 18:13 #5
Det er jeg sku lidt ked af hører. Men hva , syntes ikke jeg har spildt mine penge helt.  Har fået en Media center maskine med TV-kort osv. i  :)

Jeg er som du nok kan høre , ikke den vilde computer haj :D

Men vil da se om jeg ikke kan glock grafikkortet en smugle. Ellers må der jo noget bedre i maskienen :)

Men tak for din henvendelse , men vil da gerne stadig høre fra nogle omkring sider hvorpå man kan få råd til maskinen.

Ved ikke om man kan give et ½ svar eller sådan noget :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 19:16 #6
Bare lad spørgsmålet stå, så dukker der nok nogle andre op :)