Avatar billede coltmania Nybegynder
10. december 2007 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Gemme et valg fra en formular i en tabel

Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg ikke er nogen haj til access.

Jeg har en tabel med : Vare nr, Tekst, Leverandør, og et par andre felter.

Jeg har så en formular, hvorfra jeg gerne ville kunne vælge et Vare nr(fra ovennævnte tabel) fra en drop down menu eller taste, også kommer den og viser den tilhørende Tekst, Leverandør....osv.

Og samtidig gemme dette valg i en anden tabel dvs. både Vare nr, Tekst, Leverandør...osv.

Mvh.Carsten
Avatar billede mugs Novice
10. december 2007 - 11:26 #1
Din formular har vel din tabel som postkilde, derfor burde du kunne se samtlige poster i formularen. Men du kan bruge nedenståen kode til at søge efter et bestyemt vare nr:

Dim vara As String
vara = InputBox(Prompt:="Indtast vare nr.", Title:="Find vare nr.", Default:="")
DoCmd.GoToControl "varenr"
DoCmd.FindRecord vara, acEntire, False, , True, acCurrent, True
Avatar billede mugs Novice
10. december 2007 - 11:27 #2
Efter at have fundet dit vare nr, kan du køre en tilføjelsesforespørgsel, sersender data til en anden tabel. Men hvad er formålet med dette, du får jo redundante data.(gentagne data)i din db.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 12:19 #3
Jeg har lavet et simpelt eksempel, som burde kunne hjælpe dig!~)

www.spgprogramming.com/access/spm809709
Avatar billede coltmania Nybegynder
10. december 2007 - 14:01 #4
Jeg har fundet en løsning, dog ikke som du skriver mugs, men jeg blev inspireret af det du skrev, så du får pointene.

spg: Jeg kan ikke få dit link til at virke, så jeg håber du er ok med, at mugs får pointene ?

Mvh.Carsten
Avatar billede coltmania Nybegynder
10. december 2007 - 14:03 #5
UPS, så lykkedes det mig at komme til at dele pointene mellem jer...sorry
Avatar billede mugs Novice
10. december 2007 - 14:37 #6
Tak for point :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 08:04 #7