Avatar billede vibs1310 Novice
09. december 2007 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne sider med musik.

Min svoger har en maskine med Vista som har kørt rimeligt.
Dog er der begyndt at være problemer med at åbne sider hvor der er en mp3-fil på. Jeg fik geninstalleret flash, da den på nogle sider meldte fejl på den og det hjalp også på nogle sider. Andre sider duer det ikke. Det er specielt sider hvor den åbner i et nyt vindue med en anden adresse, hvor den så melder at siden ikke kan vises. Siden kan vises på andre pcer. En af siderne er denne: http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=21094
Hvis man går lidt ned på den er der nogle mp3-filer.
Avatar billede gurly Praktikant
09. december 2007 - 21:32 #1
problemet er nok at de er link direkte til mp3 filer, der er altså ikke lavet nogle html sider til numrene.
når jeg klikker på et nummer her, så åbner det dog på en html side, men det er fordi min pc har instaleret quicktime,  og den indstiller sig som default plugin for mp3 filer på nettet, derfor bliver mp3 nummeret afspillet på en html side med quicktime som afspiller.

problemet er at windows media player IKKE sætter sig som default afspiller for mp3 filer på nettet, og derfor går den ikke automatisk igang når du klikker på linket.
prøv i stedet at højreklikke på linket og vælge "gem destination som"  så kan du downloade filen, derefter kan du afspille den med windows media player.

problemet skyldes at dem der har designet siden ikke har integreret en egentlig afspiller på siden, men du kan altså løse problemet ved at instalere quicktime
http://www.apple.com/dk/quicktime/download/
den er kompatible med vista
Avatar billede gurly Praktikant
09. december 2007 - 21:50 #2
sagt på en anden måde, når di onkels pc skriver "siden kan ikke vises"  så er det fordi der simpelthen ingen side er at vise, linkne føre nemlig ikke til html sider, men derimod direkte til mp3 filer, som eksempelvis denne adresse
http://www.korg.com/downloads/mp3/R3/R3%20Medley.mp3
som du kan se hedder den mp3 til sidst, altså en adresse direkte til mp3 filen.
når du alligevel oplever at nogle maskiner åbner filen i en webside, så er det fordi de har instaleret quicktime, den opdager så at det er en mp3 fil det drejer sig om, og så er det faktisk quicktime der åbner en webside og bruger sig selv som plugin på siden og afspiller filen.

det er muligt at du kan få windows media player til at åbne filen direkte fra siden, den vil ikke åbne på en webside som quicktime gør, den vil nok nærmere bare åbne media playeren som så vil afspille filen.
det burde du kunne ved at åbne media player og finde ind i
funktioner / indstillinger / filtyper
og så sætte kryds i MP3, og klikke anvend
Avatar billede gurly Praktikant
16. december 2007 - 10:49 #3
Respons ????????????????????
Avatar billede vibs1310 Novice
19. december 2007 - 14:37 #4
Det kniber lidt med at få dem til at tjekke om de har quicktime på deres maskine... Så synes vi lukker tråden her. Når så jeg en gang kommer der forbi, skal jeg nok tjekke for dem og melder så lige tilbage om det var det.