Avatar billede cmau Nybegynder
09. december 2007 - 21:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

avanceret sideskift

Hej Eksperter

Jeg har mange gange tidligere lavet forskellige former for sideskift, men har nu fået en side, med så mange sider at vælge i mellem, at det skal laves om.

Den måde jeg ønsker at lave det på nu er beskrevet her under, lad os sige, vi har 9 sider i alt, med 15 records på hver.

(1) 2 3 4 5 .. 9 Næste
Forrige 1 (2) 3 4 5 .. 9 Næste
Forrige 1 2 (3) 4 5 .. 9 Næste
Forrige 1 .. 2 3 (4) 5 6 .. 9 Næste
Forrige 1 .. 3 4 (5) 6 7 .. 9 Næste
Forrige 1 .. 4 5 (6) 7 8 .. 9 Næste
Forrige 1 .. 5 6 (7) 8 9 .. 9 Næste
Forrige 1 .. 5 6 7 (8) 9 .. 9 Næste
Forrige 1 .. 5 6 7 8 (9)

Håber i kan forstå måden, den bliver brugt mange steder på nettet så det må jo kunne lade sig gøre. Exp gør det faktisk på spørgsmåls oversigten ( http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/ ), hvor en ekstra ting jeg gerne vil have på er muligheden for, at kunne se hvor mange sider der er i alt og springe dertil og springe til første side.
Avatar billede gf Nybegynder
10. december 2007 - 09:07 #1
hej

Hvis jeg læser dit spørgsmål rigtigt lyder, så prøv at søg på paging her på eksperten der er mange eksempler.

mvh gf
Avatar billede cmau Nybegynder
16. december 2007 - 15:56 #2
Jeg fik selv skrevet koden efter et par timer i tænketanken. :)