Avatar billede spottie Nybegynder
09. december 2007 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedr. hjælp til Betinget Formatering

Hey Eksperter

Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med en ting i Betinget Formatering af en celle.

Hvordan kan man f.eks. sige at cellen skal være rød, hvis der står 6 eller 0 i?

Ved godt man kan oprette disse i 2 betingelser men jeg skal bruge 3 hvoraf 2 af dem skal inde holde en formel der kan give cellen en farve hvis der enten står et tal eller et andet bestemt tal.

vh spottie
Avatar billede mugs Novice
09. december 2007 - 12:40 #1
"men jeg skal bruge 3"

Du kan oprette 3 betingelser, så hvad er problemet?
Avatar billede excelent Ekspert
09. december 2007 - 12:42 #2
=ELLER(A1=6;A1=0)
Avatar billede spottie Nybegynder
09. december 2007 - 12:44 #3
Man kan sige at jeg blot kunne dele den op så 6 var 1 betingelse og 0 en anden betingelse, men sådan er det ikke.

Jeg skal lave det således at cellen bliver rød hvis der står 0 eller 6 i den.
Cellen bliver grøn hvis der står 3 eller 4 i den.
Cellen bliver gul hvis der står 7 i den.

Det er de 3 betingelser jeg skal lave og har derfor brug for hjælp til hvordan jeg kan sige at cellen skal være rød hvis der står 6 eller 0i?

vh spottie
Avatar billede spottie Nybegynder
09. december 2007 - 12:47 #4
takker det virker...
Avatar billede excelent Ekspert
09. december 2007 - 12:48 #5
naturligvis :-)