Avatar billede anton112 Nybegynder
09. december 2007 - 12:26 Der er 2 kommentarer

Fejlmeddelelse: NTVDM CPU'en har fundet en ugyldig instruktion.

Jeg er bekendt med, at andre har spurgt om det samme før. Men desværre har jeg ikke rigtig kunnet bruge svarene - derfor kommer spørgsmålet igen.

Min kæreste vil gerne køre Dyna Blaster (et oldgammelt DOS spil) på sin PC, som jeg uden problemer kan køre på min.

På hendes PC kommer fejlmeddelelsen:

NTVDM CPU'en har fundet en ugyldig instruktion.
CS:c000 IP:29a0 OP:0f 00 00 00 00
Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Vores maskiner er begge AMD Athlon 64 X2, hvoraf min er 4200+ og hendes er 4000+. Vi kører begge samme version af McAfee SequrityCenter.

Jeg har testet to andre gamle DOS spil (Rockford og Super Tetris), som begge kører fejlfrit på min maskine men fejler på samme måde på hendes.

Vi kører begge grundlæggende den samme XP installation, så jeg kan kun få øje på nogle få ting, som kan gøre en forskel:

1. Min installation er "gammel", dvs. jeg har muligvis nogle Microsoft opdateringer som hun ikke har (hendes computer er ca. 2 mdr. gammel, min er mindst ½ år).

2. Hendes computer var præinstalleret med Vista. Det var lidt besværligt at få Vista afinstalleret og XP installeret, så jeg er ikke sikker på, at der ikke ligger et eller andet i netop den detalje. Bl.a. er jeg ikke sikker på, at alle XP hardware drivere er installeret, selvom enhedshåndteringen ikke melder om driver problemer.

Jeg har prøvet forslaget om at kopiere autoexec.nt og config.nt fra c:\windows\repair\ til c:\windows\system32. Det virker heller ikke.

Er der nogen der har forslag til, hvad man kan gøre?
Avatar billede anton112 Nybegynder
09. december 2007 - 12:31 #1
Undskyld, det er første gang jeg forsøger mig på denne side.
Anden version af spørgsmålet er sat til 60 point...
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:43 #2
Ja, men så velkommen.

Et godt sted at lære lidt om Eksperten er http://www.expfaq.dk/

Husk at ligge et svar selv her og accepter det. Til anden gang kan du under Funktioner i Venstre side blot afsætte flere point til et spørgsmål.