Avatar billede laroub Nybegynder
09. december 2007 - 01:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke opsætte min Outlook hjemme

Hej Eksperter. Jeg har et problem med smtp til min udgående post.
Når jeg er med min bærbare på kontoret kan jeg sende og modtage mails uden problemer. Men kommer jeg hjem med bærbare kan jeg kun modtage mails.

Det skal lige siges, at jeg på kontoret har TDC og hjemme Dansk Bredbånd. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre for at opsætte smtp'en, når jeg er hjemme.

Jeg har prøvet med smtp.dbnet.dk og costumer-smtp.one.com, da jeg har hosting der med min webside og sidst men ikke mindst har jeg også prøvet TDC smtp hjemme uden held. Den sidste virker ude på mit kontor.

Håber, at I kan give mig fif til at få sendt mails hjemmefra.
Avatar billede laroub Nybegynder
09. december 2007 - 01:29 #1
Tilføjelse til ovenstående, hvis det har betydning er, at jeg hjemme kører trådløst og på kontoret med netkabel.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. december 2007 - 07:07 #2
1. I feltet til udgående post (SMTP) skiver du navnet på serveren hos Dansk Bredbånd 'smtp.dbmail.dk'.

2. Sæt et flueben (hak) i 'Min server kræver godkendelse' (nederst i skærmbilledet).

3. Klik på knappen 'Indstillinger'.

4. Markér 'Log på med disse indstillinger'.

5. Skriv kontonavn og adgangskode til din mailkonto hos Dansk Bredbånd.

6. Klik 'OK' og 'Luk' til de næste vinduer.
Avatar billede laroub Nybegynder
09. december 2007 - 13:46 #3
Men så kan jeg ikke bruge den til at sende mail fra mit kontor. Jeg bruger pop3, som er tilknyttet min webside fra one.com. og den fungere til at modtage mails hvor end jeg er. Men når jeg er på kontoret og bruger smtp.mail.dk, så er den ok. Hjemme hvor jeg har Dansk bredbånd er der ingen af dem, som virker. Kan det være pga. min router hjemme?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. december 2007 - 16:59 #4
smtp.mail.dk virker på en TDC-linie og smtp.dbmail.dk virker på en Dansk bredbånd linie.
Du kan jo bare oprette en konto mere, og så huske at sende fra den rigtige, om du er hjemme eller på job.
Avatar billede laroub Nybegynder
17. januar 2008 - 21:41 #5
Den virker stadig ikke hjemme. Øv bøv
Avatar billede laroub Nybegynder
25. oktober 2011 - 17:18 #6
tak for hjælpen.
Avatar billede laroub Nybegynder
25. oktober 2011 - 17:19 #7
vejmand point til dig. lidt sent dog sorry....
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2011 - 19:29 #8
Hmmm, hvis du ville give mig point, skulle du jo ikke selv ha lagt et "Svar"......nu tog du jo de udlovede point tilbage.  :-(
Avatar billede laroub Nybegynder
26. oktober 2011 - 16:35 #9
Ups. Jeg tror at jeg har lavet en fejl. Sorry Vejmand. Hvordan skal jeg aflevere?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. oktober 2011 - 17:12 #10
Hvis du vil rette fejlen, kan du oprette et spørgsmål med point til mig, ligesom jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/945247