Avatar billede lbthomsen Nybegynder
08. december 2007 - 16:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fletning til worddokument

Jeg har en database med et antal forespørgsler, som flettes til forskellige dokumenter.
I de fleste tilfælde er der ingen problemer, men med en enkelt forespørgsel, på nogen computere(ikke alle) fremkommer der i word en advarsel:
"Confirm Data Source:
Open data source og en liste med:
OLE DB Database Files
MS Access Database via DDE
MS Access Database via ODBC
Visio-databaseeksempler via ODBC
MS Access-database via ODBC"

Uanset hvilket der vælges, kan dokumentes ikke flettes.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2007 - 23:33 #2
Hvis de pc'er som det ikke virker på har word 2002, så kan det være det, der er problemet. Word 2002 bruger OSDO i stedet for DDE, derfor skal du tvinge word 2002 til at opføre sig som word 2000. Det gør du ved at tilføje flg. parameter til openDataSource metoden:

subtype:=wdMergeSubTypeWord2000

Jeg kan ikke komme det nærmere, da jeg ikke selv har siddet med problemstillingen, men måske er der mere hjælp at hente her:

http://support.microsoft.com/kb/289830/EN-US/
Avatar billede terry Ekspert
09. december 2007 - 11:07 #3
08/12-2007 23:33:06 as described in the link given 08/12-2007 17:18:49
Avatar billede lbthomsen Nybegynder
09. december 2007 - 13:34 #4
spg:
Hvor kan jeg indsætte parameteren til openDataSource metoden?
I access eller word?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 07:24 #5
access...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 07:30 #6
terry>Det er sgu' da nøjagtig den samme post, men jeg fandt den på en anden adresse. Jeg så at din hed noget med gaix.com og da jeg trykkede på dit link, scrollede jeg ikke ned, ku' ikke lige se løsningen og alle mulige andre undskyldninger!~)

Sorry, det gik lidt for hurtigt....

lbthomsen>det er vist terry, der sidder med det foreløbige svar!~)
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2007 - 09:50 #7
no problem spg
Avatar billede lbthomsen Nybegynder
10. december 2007 - 20:12 #8
Jeg er stadig i tvivl om, hvor jeg får indsat parameteren.. Sorry

kan I give en idiot-forklaring? :-)
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2007 - 20:50 #9
Where is your code at the moment?

In the link http://support.microsoft.com/kb/289830/EN-US/

It tells you what to do.
Go down to MORE INFORMATION.
There is an explanation "Steps to Reproduce Behavior" which explains how to provoce the error (in Word 2002).

Follow the steps 1 to 6 (for an example)

Then  after 6. you get an explanation on how "To avoid the prompt to select a table in Word 2002..."

So you have to take the first bit and then modify it using the next bit (choose first or second method) in Word!!!

1: 'Use OLEDB through ODSO to access the data.
or
2: 'Force Word 2002 to emulate Word 2000 behavior (use DDE for the data access).

Hope that helps
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 14:20 #10