Avatar billede milo Nybegynder
12. juni 2001 - 17:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage filer over ICQ?

Hej!

Jeg har Tele DK Netexpress ADSL. Jeg har en server stående, som er den jeg bruger til at ringe op til internettet. Jeg har så fordelt det på klienterne med et internetdelings prog. (Sygate).

Problemet er, at ICQ ikke kan finde ud af at modtage filer, på klienterne. Jeg har fået at vide at man skal bruge et port forwarding program af en slags...men fik det aldrig til at virke :(

Nogen ideer?
Avatar billede Techwork Praktikant
12. juni 2001 - 17:42 #1
Det er sikkert fordi at Tele DK har spærret for den port (i routeren), som bruges til at sende filer over ICQ med. Du kan jo evt. prøve at kontakte Tele DK\'s support, for at høre om de kender til problemet.
Avatar billede nettrain Nybegynder
12. juni 2001 - 17:45 #2
Du kan selv åbne porten i routeren med telnet. Spørg mig ikke hvordan, jeg ved bare at TDK sagtens kunne finde på at ta en del penge hvis de skal åbne for porten!

/NetTrain/
Avatar billede diller Nybegynder
12. juni 2001 - 17:57 #3
Det er ikke router. Men et ATM kort Milo bruger....
Avatar billede milo Nybegynder
12. juni 2001 - 17:59 #4
Ja, jeg har aldrig set en Netecpress løsning med router?

I tænker på Proaccess...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:01 #5
prøv denne løsning:
1. Åben Preferences
2. Vælg Connections
3. På højre side vælg fanbladet Server og vælg Using Firewall og Not using proxy
4. Vælg fanebladet Firewall
5. Vælg HTTPS og port 8080 MEN ingen Host.
6. Vælg apply og så disconnect og reconnect ICQ.

Avatar billede milo Nybegynder
12. juni 2001 - 18:08 #6
desværre kim!

Den kan ikke finde ud af det...nok fordi jeg ikke har nogen direkte yderside ip.
Avatar billede milo Nybegynder
12. juni 2001 - 21:24 #7
Som sagt skal man vist nok bruge noget port forwarding på en måde...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:27 #8
det kan altså også skyldes dit sygate-program! prøv evt. med et andet! win-route eller ishare
Avatar billede milo Nybegynder
12. juni 2001 - 22:24 #9
ok det prøver jeg imorgen.
Avatar billede drikker_med_stil Nybegynder
14. juni 2001 - 11:57 #10
ICQ kan ikke sende filer hvis der er firewall i bægge ender, og hvis du bruger winroute som har indbygget firewall, er det fordi at den der sender filen til dig er bag et firewall.

Men hvis du bruger windows internetdeling kan du slet ikke gøre det.

//drikker:med_stil
Avatar billede knogle Nybegynder
15. juni 2001 - 19:02 #11
Hmm.. jeg bruger selv sygate, og har samme problem, nogen der ved hvad port ICQ bruger til at sende med? .. så jeg kan åbne den port?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 19:05 #12
cybercitys dsl support skriver at man skal åbne for port 3000-3019 og port 5190.