Avatar billede Claus Mester
07. december 2007 - 10:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny computer (gaming)

Hej på eksperten

Jeg står overfor at skulle investere i en ny pc samt fladskærm. Computeren vil generelt (men ikke kun) blive brugt som gaming PC.

Men jeg er meget i tvivl, da jeg syntes det bugner med muligheder.

Kan i foreslå en der, bortset fra at leve op til kravene som gaming computer (godt grafikkort mv.), også som minimum rummer og lever op til følgende (lydkort ikke nødvendigt da jeg selv har):

2 x harddisk (str. ikke så vigtig - gerne mindre for at holde prisen så lav som mulig)

God dvd brænder

LYDSVAG

Nem, hurtig og bekvem multitasking

Vista Premium Home

Fladskærm 19" - 22", god opdateringshastighed

Bedste hilsner
nicolaus
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 13:41 #1
prøv at søg lidt rund inde på www.topdata.dk og måske ring til dem om snak om de kan lave et supergodt tilbud lige til dig :)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. december 2007 - 16:30 #2
Jeg ville nok bruge shg.dk og vælge MSI P35 Neo2-F bundkort, Intel Core 2 Quad Q6600 CPU, MSI Geforce 8800GT grafikkort, Kingston HyperX - 2x1024 MB PC6400 DDR2-800 Dual Channel RAM, 2 x Samsung 250GB HDD, et Lite-On eller NEC DVD-brænderdrev til under 300,-
Hvis den skal være lydsvag, så køb et kabinet med store 120mm blæsere og udskift Q6600'erens blæser...
Skærm ville jeg kigge på forskellige 19" og checke på www.prad.de for at se hvilket panel de kører med. Det skal IKKE være TN eller TN+ - Men måske S-IPS, S-PVA eller P-MVA.
Avatar billede coderdk Praktikant
07. december 2007 - 16:31 #3
Så ja, en støjsvag, strømeffektiv strømforsyning til kabinettet er en nødvendighed ;)
Avatar billede Claus Mester
09. december 2007 - 06:50 #4
Tak for respons :)

Jeg har fået et tip om hkautomation.dk hvor jeg kan bygge den fra bunden og har talt med ejeren om en konfiguration. Ser lige hvordan det skrider frem, om jeg i stedet vælger shg.dk eller topdata.dk. Vender stærkt tilbage.
Avatar billede Claus Mester
21. januar 2008 - 09:45 #5
Jeg benyttede mig af tilbuddet fra hkautomation.dk. Fin lille pc med Arctic Cooler Kabinet, AMD Athlon 64 X 2 4400+, 4gb ram, Geforce 8500 512kb (en fejltagelse - kan godt betale sig at gi noget mere for 8800), Vista Home Premium og 160gb harddisk.

Husk svar.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 13:47 #6
Ja du brude have købt 8800 gt
Avatar billede pletter3333 Nybegynder
26. juni 2008 - 06:50 #7
pas på med at tage rådgivning fra hkautomation / hk.automation seriøst.
De anbefalede grafikkort til mediacenter oss købt hos dem. Pc'en blev super varm ,var lige ved at brænde af fordi strømforsyningen ikk ku klare belastningen.
Og nu vil de ikk tage grafikkortet tilbage.
Find et andet sted at handle , de er jo ikk engang billige.