Avatar billede cyberlock Nybegynder
07. december 2007 - 00:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Høj CPU temperatur

hejsa.
jeg har et problem med min CPU temp er rimelig høj så det gør at mit bundkort bipper konstant.

i bios skriver4 den 69-70 grader.
og i abitEQ program kan jeg få den ned til min 48 grader.

Jeg har Hardware:
Abit Fatal1ty FP-IN9 Sli bundkort
Fatal1ty 8800gts grafikkort
Intel Pentium 4 Dual Core 3400mhz Processor
Geil DDR2 5300 2x512mb Ram.

Nogen som kan hjælpe med dette problem.
CPU Køler er standard. og føles ik varm.
Den kan svinge fra 50 til 60 grader på 1 sec. og falde igen på 1 sec.
Avatar billede cyberlock Nybegynder
08. december 2007 - 16:11 #1
:s
Avatar billede zzup Nybegynder
09. december 2007 - 12:29 #2
Umiddelbart ville jeg da råde dig til at købe en ny CPU køler eller prøve at gøre den ren du har nu.. Kan forstå det er et problem som lige er kommet? eller har det været der hele tiden?

I alle tilfælde vil en ny køler altid være bedre end den standard :) men find en som er til flrer GHZ end din processor er :)
Avatar billede cyberlock Nybegynder
09. december 2007 - 22:55 #3
Køler er den som fulgte med til denne processor. og den er renset.. det jeg tænkte var om det ku være noget med kølerpasta at gøre
Avatar billede zzup Nybegynder
10. december 2007 - 13:57 #4
Ja, det har også noget med kølepasta at gøre..

For meget kan også gøre den for varm, og for lidt kan også gøre den for varm. Hvis du vil til at tage nyt på, så skal du huske at fjerne det andet HELT, også tage noget nyt på..
Avatar billede cyberlock Nybegynder
10. december 2007 - 16:54 #5
Jeg har 2 computer med samme processor.. og den ene holder sig på 30 grader idle og ca 38 i fuld load.. de køre med samme form for køler.
Men den anden har haft en anden køler på. som så blev skiftet ud igen med orginal køler. men der blev ik skiftet kølerpasta...
Det på abit bundkort den bipper konstant når den bliver varm jo.
i bios er den ca 69 grader. med speedfan kan jeg få den ned på 50 grader i idle og 59-60 i load men bundkortet bipper pga den ser en anden temperatur. og jeg kan ik justere i bios
Avatar billede cyberlock Nybegynder
11. december 2007 - 01:14 #6
Har også hørt at Activ silver 5 først virker optimal efter 200 timer.