Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 17:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til min presario 4620!!!

Kan jeg sætte et nyt bundkort i min 4620 maskine? Hvis ikke skriv venligst om man kan sætte en ny processer i med en systembus på 133MHz i et bundkort med 66Mhz. Hvis du kender svaret ville jeg blive meget glad. du får 200 point.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 17:28 #1
Hejsa.....
Well ,jeg vil sige både og.......grunden til dette, er at Compaq har det med at få lavet motherboards med egne mål.......og det gælder også for den model du har.....:o(
Mht. til ny/større processor, vil jeg umiddelbart sige, at det IKKE kan lade sig gøre.......Compaq fik selv lavet deres mobo\'s på det tidspunkt, og jeg vil tro at du får ALT for mange problemer med det.
Det jeg vil anbefale dig at gøre, er at måle motherboardet, og så simpelthen gå ind på www.edbpriser.dk
Se om de ikke har en leverandør, der sælger et bundkort med de mål dit motherbaord maximum må have.........det kan ikke være nogen umulig opgave, og ellers skal jeg nok hjælpe dig med at finde et der kan passe i......:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 17:41 #2
mr.athlon-> Tak for det. Men kan jeg så sætte en processer i med 133MHz databus og så mit gamle bundkort på 66 MHZ?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 17:57 #3
Ja det burde kunne lade sig gøre......men jeg vil ikke udelukke at det kan give dig en del problemer....du vil ihvertfald ikke få fuld udnyttelse af den....:o)
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 18:01 #4
Mr.attlon-> Hvis jeg nu åbner mit kabinet og måler mit bundkort. Vil du så hjælpe mig med at skaffe et der passer? Og så lige en ting til. Ved du om mit bundkort er af ATX typen eller ej?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:03 #5
Klart vil jeg hjælpe dig....:o)
Alle nyere bundkort fra Compaq er ATX, så det bliver ikke noget problem, hvad det angår...
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 18:04 #6
Hvis jeg nu siger min computer er fra 1998 går det så?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:05 #7
Jepper.....det gør det da.....:o)
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/4640.asp
Her er spec\'s på din Compaq....
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 18:06 #8
Kender du andre steder ligesom ww.edbpriser.dk? hvis du gør kender du sikkert også et hvor der er billige prcessere.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:06 #9
Ved godt der står 4640, men de ligger under kategorien 4600-4640.....så de skulle dække din model også.....
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:07 #10
Edbpriser er helt klart det bedste og billigste sted at handle i Dk, og på nettet......
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 18:08 #11
Nu skal du lige huske at min computer er en 4620 og ikke 4640. Men hvis du nu kigger på specs for 4620, så står 48 MB ram istedet for 32 MB ram som der rigtigt er. hvordan kan det være?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:09 #12
ok......så lige forkert....havde set din som en 4626....og det er jo en 4620......så er disse her du kan bruge......sorry...:o)
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/4620.asp
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:10 #13
Hmmmmm, grunden til at du har mindre RAM i din maskine KAN være hvis den er leveret som hjemme-pc gennem et firma ?
Der bliver nemlig lavet speciel aftaler på dem...
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 18:12 #14
Jaa, jeg havde nok anet det. Hvis jeg nu skal købe et nyt bundkort. Vil du så anbefale at købe et der kan tage RD-ram?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 18:18 #15
Ja det vil jeg da.....du skal så bare købe en processor der passer til også....
Avatar billede fastpoint Nybegynder
12. juni 2001 - 19:33 #16
Man kan ikke en skid med en scumpaq computer!!!!

Jeg skal f.eks fjerne et grafikkort og en cd-rom brænder HVER gang jeg skal formattere min computer! Den kan nemlig godt huske hvad der var installeret ovs.. så den fuldfører ikke installationen.

Smid lortet ud og købe en computer i føtex!!! Det er der meget mere ved:)
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 20:05 #17
Mr.athlon Hvordan kan jeg se størrelsen inde på www.edbpriser.dk? Hvis jeg nu f.eks. går ind under bundkort, så står der ikke nooget med størrelse. Please hjælp mig
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. juni 2001 - 20:25 #18
For at kunne se de korrekte mål på et bundkort, skal du ind på producentens web-site.......der vil du kunne se dem inde.......inde under manuals.......:-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. juni 2001 - 16:29 #19
Takker for points....:o) Håber du fandt et du kan bruge.