Avatar billede tachoo Nybegynder
06. december 2007 - 15:27 Der er 7 kommentarer

Fejl i hardware men hvor?

Hej jeg har et stort problem med mine hardware.

Når jeg bruger min computer oplever jeg at den "fryser" nogen gange går der blot et øjeblik mens andre gang går den helt fast og må genstartes.
problemet er at det ikke set ved bestemte programmer en ved særlig hård belastning men meget random.

Jeg fik i dag følgende fejlmeddelse:

The instruction at 0x75ec70f5 referenced memory 0x76784730. The required data was not placed into memory because of an I/O error status of 0xc000000e.

Kan man ud fra denne meddelse se hvike ram den hentyder til grafik eller almindelige ram eller er det harddisk?

Er der en måde at tjekke det på således at jeg ikke skal købe en hel ny pc for at finde ud af det?

Mit system er som følger:
AMD 64 3800+
2048MB RAM PC2700
200GB SATA harddisk
256MB geforce LE6600 grafikkort
OS: Vista 32-bit

Håber meget er der er nogen der vil hjælpe mig.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
06. december 2007 - 15:29 #1
Kør memtest86 i en dags tid for at checke ram. Check temperaturen. Kør WHQL certf'ed drivers only.
06. december 2007 - 15:37 #2
UltimateBoot CD -> http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html

Der er alverdens HARDWARE test's ... Uanset hvilken software ...
Avatar billede tachoo Nybegynder
06. december 2007 - 15:41 #3
temp er ok 41-45 grader.
Avatar billede tachoo Nybegynder
06. december 2007 - 19:23 #4
JEg har tjekket for ram og harddisk fejl, men kan ikke finde et graffikkort-test-program..
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
06. december 2007 - 21:17 #5
memtest skal køre i adskillige timer. mht grafik, kør sisoft sandra i en krævende konfiguration (eks. høj opløsning)
Avatar billede tachoo Nybegynder
31. december 2007 - 12:11 #6
har kørt memtest i 190 timer og det giver 255 test uden fejl og ingen fejl - så der er problemet nok ikke.

men mht. bundkort hvordan kan man tjekke det for fejl.

Jeg skal lige til at tjekke for graffikkort fejl, så det kommer der lige en status på senere...

tak for jeres hjælp ind til videre.
Avatar billede tachoo Nybegynder
31. december 2007 - 15:52 #7
hvilket test i sisoft sandra skal jeg køre for at teste bundkort?