Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. december 2007 - 15:00 Der er 3 kommentarer

Windows mailserver og One.com

Kan det lade sig gøre hos One.com at bruge sin egen windows mailserver, sådan så alle brugerne kan bruge deres e-mail adresser?

eks:

Hvis man skriver www.mitdomæne.dk kommer man til hjemmesiden hos One.com .

Og hvis man skriver mail.mitdomæne.dk logger man sig på min egen mail server som står hos mig.

Og vil alle mine e-mail adresser som jeg har på min windows server virke?
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. december 2007 - 15:10 #1
Du kan godt lave så mail.domain.dk peger hen på din server, så skal den bare have fast IP, hvis du skal bruge One´s DNS vil jeg tro..

Og lav en MX på domænet til din server så vil alle mail komme til din egen server.
Avatar billede nickti92 Nybegynder
14. januar 2008 - 15:05 #2
Det er muligt ved one, i deres kontrol panel er det muligt og lave den opsætning som du beskriver. Bare log på kontrol panelet og gå ind under DNS og wupti så er du der hvor der skal laves om. Men som Bacardil skriver så kræver det at du har en fast ip på den server du pejer mail.domæne.dk på.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
14. januar 2008 - 15:26 #3
Jeg havde helt glemt at give point :)
Jeg har fået det hele som jeg ville have det hos one.com og jeg gjorde som i begge har beskrevet, så smid et svar begge to så deler i bare point.