Avatar billede soccoro Nybegynder
06. december 2007 - 12:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printer er gået offline - hvordan får man den online?

Hej,

jeg har en Lexmark Z600 printer, som står som "Offline" i printeroversigten. Jeg har prøvet at fjerne alle drivere og geninstallere al software, men lige lidt hjælper det - jeg kan ikke bruge den.

Er der nogle der har nogle gode forslag til, hvordan jeg får min printer online igen?

På forhånd tak
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. december 2007 - 13:13 #1
prøv at gå i kontrolpanel vælg printere, højreklik på ikonet
derefter tryk hvor der står offline, så skulle den ændre sig til online
Avatar billede soccoro Nybegynder
06. december 2007 - 13:28 #2
hej,

det virker desværre ikke.. den står stadig som offline :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2007 - 17:03 #3
Så er den fysiske forbindelse til din printer efter al sansynlighed defekt.

Defekt kabel, defekte stik eller også er det faldet ud :-)

Prøv med et nyt kabel. Prøv herefter igen, om du får lov at sætte den online.
Avatar billede soccoro Nybegynder
06. december 2007 - 17:08 #4
Jeg tvivler desværre på, at det er løsningen, for når jeg sætter stikket i, så finder den hardwaren korrekt og begynder at installere drivere - så det er nok næppe det, der er problemet.

Men tak for dit svar :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2007 - 17:19 #5
Tro mig - det kan stadig være defekt...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2007 - 17:21 #6
http://www.eksperten.dk/spm/808139

I ovenstående spm. var kablet defekt. Enheden kunne ses, men ikke korrekt.

Dit kabel slipper en smule mere info igennem - men åbenbart ikke nok til at kunne printe...

HVIS det altså er defekt - det finder du kun ud af ved at prøve med et andet...
Avatar billede soccoro Nybegynder
10. december 2007 - 08:44 #7
Hej, tak for svaret. jeg prøver at købe et kabel og teste det. Så vender jeg lige tilbage :)
Avatar billede soccoro Nybegynder
30. april 2008 - 21:23 #8
jeg lukker - har ikke fundet nogen løsning desværre