Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 16:31 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

EN ÅBEN FORBINDELSE HOS TDC

Jeg har NetExpress II, men jeg er virkelig træt af at der er så mange programmer som ikke virker... F.eks ICQ, MSN, PalTalk, mIRSH osv... jaja, jeg ved godt mange af jer bombede mig med ICQ-løsningen, men tro mig, DET VIRKER I K K E! :( http://www.eksperten.dk/spm/80186

Og TDC\'s hotline STINKER! De fatter ik en skid. Manden siger bogestavelig talt: \"Ja, men det kan jeg ikke finde ud af!\" Er der en som har NetExpress og VED præcis hvordan man kan åbne lortet FULDSTÆNDIGT?? ps. Husk at jeg har DHCP slået til, så der er ingen fast IP adresse.
Avatar billede zycho Nybegynder
12. juni 2001 - 16:33 #1
Har selv problemer med Messenger delen. Lytter lige med ;-)
Avatar billede makse Nybegynder
12. juni 2001 - 16:34 #2
Har du prøvet den løsning fra www.funkydrummer.dk
Avatar billede zycho Nybegynder
12. juni 2001 - 16:40 #3
makse >> Kender du ikke andre løsninger ? Gider ikke funkydrummer.dk ´s voldsomme løsning. Den er i øvrigt kun god hvis man kun har en computer forbundet til ADSL og ikke flere via Switch / Hub (som jeg har).......

Avatar billede orchid Nybegynder
12. juni 2001 - 16:45 #4
jeg har altså også det samme problem. jeg ka ik overføre filer via icq og msn siden jeg har fået netexpress 2.
Avatar billede orchid Nybegynder
12. juni 2001 - 16:46 #5
>>zycho>> ka du ik godt fortælle mig præcis hvordan du har delt din forbindelse. jeg har også 2 computere som jeg vil dele forbindelsen med. jeg har også en 8-port 10Mbps hub.
Avatar billede zycho Nybegynder
12. juni 2001 - 16:48 #6
Orchid >> Fra ADSL Modemmet går der kabel ud til Router. Fra Router går der et almindeligt RJ45 kabelt til en af portene i min Switch. Fra Switchen går der kabler (RJ45) ud til mine pc´ere.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 16:53 #7
har du prøvet denne vejledning som cybercity foreslår?
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/internet_programmer/icq2000b.phtml
bemærk! den måde man adder portene i routeren på er selvfølgelig anderledes på din :)
Avatar billede skwat Praktikant
12. juni 2001 - 16:59 #8
TDC er ikke internet udbyder - man .... noget andet
Avatar billede jerberg Nybegynder
12. juni 2001 - 17:02 #9
Har du overvejet at skifte til Orange ADSL? -ingen portrestriktioner ;o) og din performance på en 2 meg. stiger lige med 10%
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. juni 2001 - 17:15 #10
Har du maskinen som du bruger det fra sat op under host/mapping NAT ??
Avatar billede perla Nybegynder
12. juni 2001 - 17:28 #11
Dokumentation af routeren kan du finde her

http://support.efficient.com/docs/pdf/2601A.pdf.

Der står noget om det fra side 39 og frem.

-Per
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
12. juni 2001 - 17:44 #12
Ved konfiguration af router.: klik på Avanceret konfiguration. Her kan man vælge og opsætte flere programmer bla.a. PalTalk som du nævner, Samt selv tilføje og konfigurere programmer man måtte ønske at bruge, som ellers ikke er understøttet.
Avatar billede perla Nybegynder
12. juni 2001 - 17:54 #13
kurti > hvordan når du til den konklusion (10%) ?

-Per
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. juni 2001 - 18:20 #14
Alias jerberg en tak over!! ;)
kurtj
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 20:46 #15
jeg har snakket med en support tekniker fra tdc og han sagde at jeg skulle finde HOST MAPING/NAT siden og skifte LAN IP adresse til min egen. Det gjorde jeg også men problemet er at NetExpress har DHCP server (ikke fast IP)... så det virker ik alligevel! :(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 20:52 #16
har du prøvet at give din pc en fast lokal ip?
gå ind i netværk i kontrolpanelet og sæt din ip til 192.168.1.2, din default gateway til 192.168.1.1 og din dns til 193.162.159.194 og 193.162.145.130
tryk ok og genstart pc\'en og prøv så nogen af de forslag folk har givet dig.
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 21:00 #17
nu er jeg ik så proffesionel, så jeg ved ik lige hvor i \"netværk\" man kan lave om på IP nummeret????
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. juni 2001 - 21:04 #18
For at åbne op til din comp. Dospromt / ipconfig der kan du se maskinens ip,sørg for at det er den der står under HOST MAPING/NAT  lan ip adresse. Kør også med åben konfig af router.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:06 #19
når du har dobbeltklikket på netværksikonet i kontrolpanelet vælger du egenskaberne for tcp/ip protokollen for dit netværkskort og klikker på fanebladet ip! og indsætter 192.168.1.2, klikker på fanebladet gateway og indsætter 192.168.1.1, klikker på fanebladet DNS og indsætter til 193.162.159.194 og 193.162.145.130
klik ok og genstart.
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 21:08 #20
>>kurti> ska jeg kun skrive ipconfig?
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. juni 2001 - 21:10 #21
Yep!!
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 21:15 #22
>kurt> den gider ik
>kim> under DNS vil den ha et værtsnavn for computeren! hvad ska jeg skrive der!?
Avatar billede zycho Nybegynder
12. juni 2001 - 21:16 #23
cybershah >> I kør dialogen (den i startmenuen) kan du bare skrive \"winipcfg\" så får du din ip adresse at vide...Du kan også gå ind på www.myip.dk for at få den at vide
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:19 #24
under vært skriver du bare et navn, dit eget eller pc\'ens. domæne-feltet skal ikke udfyldes!
husk! værtsnavnet må max være på 8 tegn, ikke indholde æ, ø og å, mellemrum og andre specialtegn!
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 21:22 #25
>>kim> ok men jeg har åbnet det der winipcfg. der står alt muligt om kortet osv... ip, dns osv. så er der nogen knapper hvor man kan frigør et eller andet! nå, men ok, jeg gør bare det du siger...
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. juni 2001 - 22:12 #26
>>KIM>> TUSIND TAK! PalTalk virker i hvert fald nu! hvis jeg må få dit icq nr, så må du meget gerne prøve at sende et eller andet til mig for at prøve den af! (jeg har også MSN) men kan du ik lige give en forklaring på hvad der egentlig skete!????
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 22:19 #27
jeg kan ikke garantere dig at jeg kan sende/modtage filer selv pga min firewall, men lad os blot prøve :)
Det der er sket er at du nu har fået tildelt en fast lokal ip adresse istedet for at få en tilfældig tildelt af DHCP serveren. Ikke andet :)
DHCP tildeler automatisk ip, gateway og dns! vil man ikke bruge DHCP, skal man selv indtaste de 3 ting manuelt.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 22:54 #28
tak for point :)
Avatar billede htx98i17 Professor
19. juni 2001 - 23:03 #29
cybershah -> fik du den til at sende filer over icq ?