Avatar billede fenriz Nybegynder
05. december 2007 - 14:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hopspot eller Accesspoint

er der nogen der har erfaring med hvilket hardware man skal køre i en virksomhed der vil opgradere det trådløse udstyr som i dag består af mange linksys accesspoint...

Skal man ud i nogle "D-Link DIR-655 Wireless N Gigabit Router" og så sætte nogle repeater på i stedet for flere Wireless Accesspoint eller Routere?
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. december 2007 - 14:47 #1
Du snakker om en virksomhed, og jeg ville vælge lidt mere professionale udstyre. Du kan fx. bruge Cisco Airpoint AP1131. Det kan fungere som både AP (både Radius og standalone), repeator, WorkgroupBridge m.m. Det kan køre POE, hvis du har den rigtige switch. Det understøtter QOS og kryptering WPA, WPA2, PEAP mf.
DIR655 er MEGET ustabil p.t., især når du snakker om 802.11N, og der er mange netkort blandt andet intel 4965 og 3945 har problemer med denne AP. D-Link har ikke haft held (indtil nu) med at udvikle en firmware som kan løse problemet.
Avatar billede renehinsch Praktikant
05. december 2007 - 14:58 #2
Jeg tror at du skal holde dig væk fra Linksys / d-link soho produkter som er lavet til meget små installationer eller hjemmet. At kaste sig ud i at installere draft-N udstyr er også en overvejelse som kræver at der bliver kigget på klienterne. Det produkt du kugger på er beregnet til at sidde hjemme i stuen. Du har ingen brug for routere men for rene APs. Repeatere er et no-no da de stjæler båndbredde og i hvertfal ikke kører n. Hvad er det du gerne vil opnå med din opgradering?

Til en virksomhed kan du evt benytte et produkt som www.bluesocket.dk eller et af de andre gængse proff mærker. En god pejlepind er at hvis du kan købe det steder som i computercity eller en webbutik så er det ikke til et virksomhedsnetværk.
Avatar billede renehinsch Praktikant
05. december 2007 - 15:00 #3
tonygk og jeg er ret enige kan jeg se :-)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. december 2007 - 21:54 #4
Hvis der er tale om en virksomhed. Så köb virksomhedsprodukter. D-Link, Cisco etc. Så får du også bedre support end ved hjemmeprodukter.
Mht. kommentaren om DIR-655, så har jeg selv en hjemme og intel 4965 kortet. Virker helt perfekt hvis man bare opdatere Intel kortet. DIR-655 er der ingen problemer med.
Avatar billede fenriz Nybegynder
10. januar 2008 - 22:43 #5
fandt ikke helt det jeg leder efter... leder videre...