Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
05. december 2007 - 14:30 Der er 7 kommentarer

PC kan ikke logge på trådløs internetrouter, men MAC kan?

Kære genier..

Jeg delte internet-forbindelse (ADSL via antennestikket) med min gamle nabo. Han er nu flyttet og min nye nabo er flyttet ind. Han har sat sin egen trådløse router op, og den kan jeg ikke logge ind på? Vi er sikre på, at vi indtaster det rigtige password.

Han og hans kærestes computere kan. De har begge MACs.
Hverken min eller min kærestes computere kan. Vi har PC...?

Har nogen hørt om dette problem før, og er der nogen der ved, hvordan vi ville kunne løse det?

Sommetider kan min computer ikke engang finde signalet? Min nabo har fortalt, at hans venner (med PC'er godt kan logge på)... Og jeg har ellers heller ingen problemer med at logge på andre trådløse netværk... ...?
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2007 - 15:42 #1
De har vel beskyttet med MAC-adresser ;)

Det var lidt en vits og lidt alvorligt ment.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. december 2007 - 16:49 #2
Tillader abonnementet, at I deler forbindelsen?
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
06. december 2007 - 02:38 #3
nva > godt bud. mener, vi har kigget på det før, men klart værd at tjekke efter (for en sikkerhedsskyld)
thesheriff > ja, abonnementet tillader os at dele forbindelsen.
Avatar billede nva Praktikant
06. december 2007 - 13:07 #4
Siden signalet tilsyneladende er meget svagt, så står routeren nok ikke samme sted, som din gamle nabos. Har i prøvet at flytte lidt på routerens placering? Evt. at skifte kanal.
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
06. december 2007 - 18:20 #5
jeg har stået lige ved siden af routeren og stadig have et svagt (eller intet) signal. Det lod til, at jeg ikke kunne logge på, hvis 1 pers var på. Men at både naboen og hans kæreste kunne være på samtidig selv??
Avatar billede nva Praktikant
07. december 2007 - 07:52 #6
Kan du logge på, hvis dine naboer ikke er logget på? Routeren er vel sat op til at uddele dynamiske ip'er?
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
07. december 2007 - 13:44 #7
nej, hverken min kæreste eller jeg kan logge på, selvom mine naboer ikke er logget på - og ja, routeren er opsat til DHCP.