Avatar billede sunbum Nybegynder
05. december 2007 - 11:40 Der er 4 kommentarer

permissions til bibliotek

Det er nu lykkedes mig at få lavet rettigheder på et overordnet bibliotek (c:\hoved\), således at alle brugere har adgang hertil.
I dette bibliotek har jeg lavet et underbibliotek hvor brugere er begrænset adgang til read only. (c:\hoved\under\)

Dette virker fantastisk brugerne har ikke adgang til at at oprette noget i underbiblioteket eller rette på biblioteker i selve under-biblioteket .... men brugerne kan stadigvæk rette på navnet (under).

Jeg kan sagtens ændre på hoved - biblioteket så man ikke har adgang til noget her, men meningen er at man kan få lov at rette i hovedbiblioteket pånær røre navngivningen/flytning/sletning af "under" - biblioteket.

håber denne forklaring giver mening
Avatar billede sunbum Nybegynder
06. december 2007 - 13:34 #1
bump ;)
Avatar billede sunbum Nybegynder
07. december 2007 - 13:14 #2
bump
Avatar billede blmmer Nybegynder
06. januar 2008 - 23:34 #3
hej

du skal have fat i NTFS: med dette kan du ændre det hele.
tag din første mappe c:\hovede giv de brugere som skal kunne se dette bibliotek "Modify" retighedder
tag nu under mappen og fjern flue benet som gør at der arves oppe fra, den vil spørge om det skal være en kopi det sigere du ja til, nu fjerner du så det retighedder som ikke skal være der.
/Bimmer
Avatar billede blmmer Nybegynder
06. januar 2008 - 23:54 #4
fandt lige denne længere nede
http://www.eksperten.dk/spm/808280