Avatar billede oleko Nybegynder
04. december 2007 - 23:14 Der er 6 kommentarer

Kalde javascript funktion ved klik på flash

På en html side vil jeg gerne have udført en bestemt javascript funktion ved klik på en kørende flash.
Noget i stil med
<object onclick="java script:koerFunktion()"  o.s.v.

Har uden held forsøgt med lægge flash inden i et anchor tag og også forsøgt uden held med en onclick i object tag ligesom skitseret.
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 23:23 #1
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, uden at programmere det ind i selve flashfilen.
Avatar billede rookieboy Nybegynder
05. december 2007 - 09:18 #2
Jo man kan!
Prøv fx. denne her:

myBtn_btn.onRelease = function(){
getURL("java script:alert('Dette er et javascript alert-vindue')");
};
Avatar billede oleko Nybegynder
05. december 2007 - 10:11 #3
Jo, men skal det du foreslår ikke ligge i flash?
Jeg har deværre ikke mulighed for at ændre i flash.
Avatar billede w13 Novice
05. december 2007 - 14:43 #4
rookieboy>> I dit eksempel programmerer du det jo netop ind i selve flashfilen. =) Jeg mener stadigvæk ikke, det kan gøres, hvis du ikke har adgang til filen.
Avatar billede rookieboy Nybegynder
05. december 2007 - 18:32 #5
Ja, sorry w13, det har du ret i..
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 16:25 #6
Lukketid?