Avatar billede plausten Juniormester
04. december 2007 - 20:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup af Vista

Hej. jeg kører Vista Ultimate 32bit

men jeg har lige købt ny harddisk og vil gerne have den gamle afbilledet over på den nye, hvilken program kan jeg gøre det med?

har prøvet norton Save and restore 2,0, og Norton Ghost 12 men ingen af dem lader til at virke

er der nogen der kender et program jeg kan lave en afbildning med?

Mvh Peter
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 20:46 #1
http://www.acronis.com/

Acronis Thrue image home kunne være en mulighed

Laver en kloning af dit system.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2007 - 21:52 #2
Enig, True image er både godt og billigt, og det kan mere end det.
Men b.a. Partition magic kan også gøre det.
Brugeren helgec har et gratis program, som han selv anbefaler, jeg kender det ikke.
www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede dkge Nybegynder
05. december 2007 - 13:44 #3
O&O laver også et true image,se om prisen passer bedre til dig.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. december 2007 - 14:05 #4
Bare for en ordens skyld. "True image" er et varemærke kun hos Acronis.
Hos O&O er varemærket "O&O DiskImage 2" og koster det samme som True image home 11.
49.90 eur eller 49.90 us$, Men da dollars er faldet meget i kurs er det billigere,
at betale i dollars. 50us$ = ca. 255kr.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 15:31 #5
Respons?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2007 - 16:23 #6
plausten---> Har du prøvet Acronis ?

Der skulle være en trialperiode på 15 dage, hvor programmet er fuldt funktionsdygtigt
Avatar billede plausten Juniormester
06. december 2007 - 20:22 #7
Jeg har prøvet acronis, men lader ikke til at den vil køre i vista, og O&O var nok det nærmeste jeg kom, men den kunne ikke lave disken bootable, så tænkte jeg at så kunne jeg jo bruge vista dvd'en og lave en boot repair eller hvad det hedder, men da det er en dvd der fulgte med min Asus bærbare, så virker den ikke som en normal vista, den kan åbenbart kun installere vista på ny, men ikke reparere :-( og der er ikke lige nogen i min omgangskreds der har en vista ultimate dvd til at ligge, har også prøvet at downloade en, men der var iso-filen beskadiget.
så med mindre der er en der ved hvordan man kan få den til at boote, så er jeg efterhånden nået så langt, at jeg bare formaterer og starter fra ny.
Avatar billede plausten Juniormester
06. december 2007 - 20:22 #8
jeg har forresten også prøvet true image, det ville heller ikke køre :-(
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 22:39 #9
True image home 11, er Vista kompatibel:
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Avatar billede plausten Juniormester
01. december 2010 - 08:36 #10
...