Avatar billede spottie Nybegynder
04. december 2007 - 18:52 Der er 7 kommentarer

Vedr. spørgsmål til Excel

Hey Eksperter

Så er jeg igen på spil med spørgsmål.

Denne gang søger jeg hjælp til hvordan man gøre således man kan regne ud i inteval med funktionen "COLUMNS" og tælle med "COUNTIF", men jeg har et problem, nemlig at det nummer som er vigtigt i kolonne A ikke altid står på samme nummer, således kan denne stå på et tidspunkt i kolonne 123 men lidt efter stå i kolonne 124, men data på de 2 ovennævnte funktioner skal være den samme uanset hvor den står.

Håber nogen kan hjælpe igen

spottie
Avatar billede excelent Ekspert
04. december 2007 - 19:11 #1
det er vist en ommer :-)

En celle er fx. A1 (øverste venstre hjørne)
en Kolonne er de lodrette søjler A,B,C osv
en Række er de vandrette linier 1,2,3,4 osv

du skriver :
nemlig at det nummer som er vigtigt i kolonne A ikke altid står på samme nummer !!!
hvad er et nummer ? hvad er det du vil ?
Avatar billede spottie Nybegynder
04. december 2007 - 19:27 #2
Hey

Kan godt se det er lidt dumt...

Det jeg vil er følgende:

Jeg har et nummer i celle A1 f.eks., de følgende kolonner B, C, D, og lign indeholder så enten tal eller blanke felter.
Så skal have en der tæller hvor mange kolonner der er fra f.eks. B til F og hvor mange der har værdier over 1.
Men derudover, så kan man risikere at det som før stod i A1 nu er hele rækken blivet rykket ned til A2, men bregningerne som nævnt ovenfor skal altid være dem som nummere i celle A1, A2 osv.

Disse tal skal der nemlig laves lookup på til et andet regneark.

:-)
Avatar billede excelent Ekspert
04. december 2007 - 20:03 #3
=TÆL.HVIS(B1:F1;">1")  - tæller antal værdier >1 i B1 til F1

forståer ikke det med A1 og at rækken flyttes ned ?
Avatar billede spottie Nybegynder
04. december 2007 - 21:18 #4
Det skal være således at man fra et andet regneark kan lave få værdierne ud på hvor mange kolloner der er i et given range og hvilke der som sagt har værdier over 1, dette kan man jo ikke ved at sige det skal være fra B1 til F1. Hvis nu værdien som skal sammenlignes i de to regneark er værdien i A1, som kan blive til A2.

Det er svært at forklare, men jeg prøver.

:-)
Avatar billede excelent Ekspert
05. december 2007 - 16:48 #5
prøv send dit ark, eller et eksembel ark
jeg fatter stadig ikke en brik :-)
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede spottie Nybegynder
09. december 2007 - 12:33 #6
Fandt en nemmere måde.. :-)
Avatar billede excelent Ekspert
30. december 2007 - 14:22 #7
så luk spørgsmål