Avatar billede ladyhawke Novice
04. december 2007 - 15:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad passer linser med Pentax?

Jeg har et ældre spejlrefleks kamera af mærket Pentax, jeg går ud fra at hvis jeg vil have et DSLR kamera, så vil Pentax være oplagt, fordi det passer med mine gamle linser", men er der andre mærker som har samme fatning/hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede Beach Mester
05. december 2007 - 17:34 #1
Det kommer helt an på hvor gamle de optikker du har de er.
Pentax k-bajonet er nok den mest brugte, men ikke sikkert at det er dem du har så....

//Beach
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2007 - 17:56 #2
Synes jeg har set det før, det med k-et-eller-andet fatninger. Jeg har nogle linser med motor på og nogle få manuelle, begge dele passer til mit Pentax SLR, som også har en del automatik.
Avatar billede Beach Mester
05. december 2007 - 18:07 #3
Hvilket kamera passer de på nu?

//Beach
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2007 - 18:18 #4
Pentax SF10
Avatar billede Beach Mester
06. december 2007 - 22:49 #5
Så er det en Pentax KAF + K -bajonet der sidder på dine optikker.
Der er ikke andre DSLR mærker hvor du kan sætte disse på, så enten skal du gå nye veje (Nikon/Canon) og sælge det grej du har, eller også så hænger du på et hus fra Pentax´s program...

Sorry:-(

//Beach
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 05:53 #6
det er helt ok, ville bare vide om der var andre muligheder... Har kigget en del på Pentax K10D og hvis jeg skulle noget andet, så Canon EOS 400D.

Husk at lægge et svar :o)
Avatar billede Beach Mester
07. december 2007 - 06:54 #7
Det får du lige her:-)

//Beach
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 08:00 #8
Super
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 21:12 #9
har prøvet et pentax k10 noget af en klods og uhandy og holde ifh til canon 10d/20/30d

pentax har skarpe kanter og vejer et ondt ord ifh til canon

så klart canon herfra
Avatar billede Beach Mester
15. december 2007 - 01:06 #10
Må nok også sige at inden for amatør D-SLR så er der faktisk kun 2 brands: Canon og Nikon.
Det er de eneste du med garanti også kan få grej til om 5 og 10 år.

Om det så er det ene eller andet det er mindst lige så meget region som det er faktiske oplevelser med husene!

Jeg er selv gået fra Nikon anolog til Canon digital da Canon dengang havde EOS350D til en MEGET billigere pris på huset i forhold til Nikon. Kører midlertidigt med 400D, men skifter lidt op (måske 40D) næste efterår med mindre de kommer med noget i klassen der er endnu bedere.

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 10:25 #11
enig , min erfaring ligger i jeg er igang med nr 2 canon dslr 10d og nu 30d

pentax er ikke noget jeg ville købe selvom det måske er lidt billigere
Avatar billede ladyhawke Novice
17. december 2007 - 07:59 #12
K10 er ikke specielt billig, men 1xxD modellerne er da. Jeg har ikke råd til det tungere grej, men det koster jo lidt mere når jeg skal nyanskaffe de linser jeg bruger mest, som jeg har i forvejen (det er kun 3, men det er vel også nok, hvis det skal være nyt grej). Jeg har seriøst overvejet Canon EOS 400D, men jeg ved ikke helt hvor jeg kan få fat i den billigst, helst med en makrolinse også...

I samme åndedrag: er der nogen af jer der kender et godt sted at sælge brugt grej, hvor man evt. også kan undersøge værdien af det man har... Det er vel ikke alverden, men det pynter altsammen, hvis man skal investere i nyt...

NB jetdirect>> læg også gerne et svar for input!
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2007 - 10:28 #13
springer over jeg kom blot med min mening om pentax

vedr link til og sælge udstyr

goecker.dk har et område på deres side man kan sælge på http://www.fotoboersen.dk/
http://www.pressefotografforbundet.dk/ de har også et pkt
fotokritik.dk
dba.dk
papkassen.dk
guloggratis.dk

hvis det er et ældre pentax anolog du har og linserne er ligså gamle fx 5-10 år gamle ville jeg nok bwholde det istedet for at forære det væk til ingen penge hvis du forstår anolog udstyr sælges ret billigt fx har jeg set et canon eos 300 anolog til 3-400 kr

vedr canon 400d vil det være et godt valg

vedr butikker i tyskland :

http://www.fotokoch.org/index.shtml
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php
http://foto-walser.biz/shop/

vedr tyske butikker tjek at man kan betale med credit kort og de ikke kræver forud betaling ,går pengene tabt erstatter banker ikke det gør de med credit kortet .
Avatar billede ladyhawke Novice
17. december 2007 - 10:37 #14
Takker for input!
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2007 - 10:57 #15