Avatar billede mary Nybegynder
12. juni 2001 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TEXT SIZE...?

Jeg søger et script hvor det er muligt at definere den absolutte tekst størrelse.

Eks. i explorer er det muligt at vælge mellem fem forskellige tekst størrelser i sin browser, altså teksten på sitet skifter efter ønske.
Hvordan kan jeg \"slå\" denne funktion fra, så min tekst altid er den samme ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
12. juni 2001 - 14:56 #1
øøøh..... okay ?!?!?!?
sig lige til hvis du finder det :-)
Avatar billede fomse Nybegynder
12. juni 2001 - 15:07 #2
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre!

Fomse:-)
Avatar billede dna Nybegynder
12. juni 2001 - 15:08 #3
Det er da også en dum idé !?
Avatar billede dudal Nybegynder
12. juni 2001 - 15:17 #4
<span style=\"font-size: 13px;\">Tekst</span>

Så bliver teksten 13 pixels lige meget hvad IE er sat til.

/Jesper
Avatar billede mary Nybegynder
12. juni 2001 - 15:30 #5
TAkker...!
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 20:45 #6
Det gør det nemmere for dig at placere teksten så den står kønt i vinduet på din egen computer.
Desværre er der mange computere der er anderledes end din: Anden pixelstørrelse, skærmopløsning, osv. og anderledes syn end du: Nærsynede, svagtseende, med grå stær.
Og for dem er det en gevaldig fordel at kunne ændre på fornstørrelsen så de har en chance for at læse teksten.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
13. juni 2001 - 15:23 #7
<ole>
Iøvrigt er f.eks. 10px ikke det samme i IE og NS.
/mvh
</bole>