Avatar billede krogmc Nybegynder
04. december 2007 - 15:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Install. problemer med ny PC og XP

Jeg har købt følgende udstyr:

MSI P35-Diamond, Intel P35, LGA775
Intel Core 2 Duo E6750, BOX, LGA775
Asus EN8800GTS/HTDP/640M, PCI-E
Corsair DDR3 2gb Ram
WD Raptor 740ADFD, 74GB, SATA, 10K, 16MB Cache
Seagate 7200.10 500GB, 16MB, SATAII
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeM
Og en kraftig strømfor..

Vi har nu forsøgt at install. XP (alle lovlige) med 4 forskellige cd'er. Den melder fejl, vil have at jeg skal skip filer som bl.a. ks.sys og en masse andet under install.
Bundkort, ram og HD er byttet til nyt igen, da den meldte fejl på ram og bundkort..!

Det sidste jeg kan prøve er kablerne, men virker det ikke lidt søgt med nyt udstyr og gamle kabler. Kablerne virker ellers fint. Og som bekendt virker ledninger eller også er de døde !

Hvad er der nu galt
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. december 2007 - 15:11 #1
Du har ikke overclocket maskinen??

Umiddelbart ville jeg skyde på ramfejl, men de er jo byttet. Men hvis den er overclocket kan det være derfor...
Avatar billede krogmc Nybegynder
04. december 2007 - 15:13 #2
Nej der er ikke rørt ved noget som helst... ALT i maskinen er som den er "født"
Og den melder ikke ram fejl nu på memtest.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
04. december 2007 - 17:12 #3
jeg havde engang så sindsygt meget virus på min harddisk at jeg ikke engang kunne indstallere windows igen.

og den gjorde det samme som din med at skippe filer osv.
Avatar billede krogmc Nybegynder
04. december 2007 - 17:24 #4
Nu må jeg påregne at der ikke er virus/vira på en ny HD !!!
Jeg har flere nye (forskellige producenter) og de laver alle samme fejl
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2007 - 18:30 #5
Hvis du hsr mulighed for det, så sæt harddisken i en anden maskine og prøv at
formatere den. Hvis du ikke kan formatere, er der noget galt med HD. Og kan du
formatere vil det måske hjælpe. Men du skal kun lave en partition på f.eks 30GB
til styresystemet og små programmer, så kan du senere i diskmanager lave flere
partitioner, som du vil.
Avatar billede collin Nybegynder
05. december 2007 - 15:57 #6
Måske er gamle XP'er uden slipstreamet SP2 ikke kompatibel med SATA diske? Eller er RAID aktiveret? Hvis ja prøv at deaktivere.
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. december 2007 - 16:08 #7
I så fald burde den slet ikke kunne finde disken...
Avatar billede krogmc Nybegynder
06. december 2007 - 12:37 #8
Har snakket med firmaet der har solgt mig delene og de mener at det er MB det er galt med. Så nu er det dét 3 MB jeg smider i maskinen !!!
Memtest viser ikke fejl på ram.
Tvivler på at alle 3 HD er defekte !!!
Tvivler også på at mine 4 forskellige CD- ,DVDdrev-brænder er defekte.

BIOS finder alle diske IDE eller SATA uden problemer. Men skal skip en masse filer, når jeg skal install. XP !!!

Opdatering følger efter montering af det nye MB.
Avatar billede krogmc Nybegynder
07. december 2007 - 22:39 #9
Samme problem med nyt MB.
Kan man flash sin BIOS med CD, så vil jeg lave update af BIOS til nyeste version.
Skal man bruge noget spec. til boot fra cd, tænker her på program, så den vil starte fra cd og lave en update den vej. Har ikke noget floppy i maskinen.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2007 - 00:54 #10
Har ikke set dit indlæg før, får ikke altid post fra E.
På et nyt bundkort er det bestemt ikke nødvendigt, at lave en bios flash.
Prøvede du mit forslag: 04/12-2007 18:30:12 ?
Avatar billede krogmc Nybegynder
09. december 2007 - 07:58 #11
Update:
BIOS SKAL opdateres, tro det eller ej.
Vi prøvede alle muligheder og intet hjalp.
Med opdatering af BIOS til version 2.2 fra 2.1 kunne MB UNDERSTØTTE ram...!
Så til alle jer der køber samme opsætning som undertegnede, i SKAL opdaterer BIOS til 2.2.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2007 - 12:57 #12
Så er bundkortet vel ikke helt "Nyt" Men et som har ligget på lageret i lang tid?
Men det var da godt du fik det til at virke. Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. januar 2008 - 12:30 #13
husk at lukke :)
Avatar billede krogmc Nybegynder
04. januar 2008 - 12:44 #14
Jeg har kigget på det, men kan ikke finde et sted, hvor jeg kan lukke det...
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. januar 2008 - 13:04 #15
Du laver bare et svar selv og så acceptere det eller beder folk om at ligge et svar hvis du ønsker at give dem point.
Avatar billede krogmc Nybegynder
04. januar 2008 - 13:14 #16
Opdat. BIOS