Avatar billede lupin12 Mester
03. december 2007 - 20:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forbindelse hakker

Hej
Er jeg har lige skiftet fra bredbånd til webspeed hos tdc.
Mit problem er når jeg ser video på eks. youtube så hakker forbindelsen, jeg har en 5 mbit og jeg havde før en 6 mbit der virkede det bedre. Det skal lige siges at det er trådløs men der er fuld hammer på. skal det være sådan eller er der noget man kan gøre ?

På forhånd tak
Avatar billede e-tech Nybegynder
03. december 2007 - 21:30 #1
Hvis jeg var dig vil jeg starte med at lave en hastighedstest. Bare for at være sikker på at hastigheden passer til det oplyste.
http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
03. december 2007 - 21:59 #2
Du skal også ind og se på, hvad din upload hastighed er. Sådan som data bliver sendt og modtaget, betyder det at der skal sendes returpakker som bekræfter at du har modtaget det der er blevet sendt til dig. Hvis disse pakker ikke kommer hurtigt nok afsted, så venter serveren i den anden ende på at modtage dem, og derfor også med at sende mere til dig. I praksis betyder det, at en 5mbit/128 nok vil hakke en del.

Hmm, gad vide om det gav mening..
Avatar billede lupin12 Mester
03. december 2007 - 22:18 #3
Tak for hjælpen begge 2.
Jeg har testen min forbindelse på yousee hjemmeside og den siger at jeg har en 2mbit/512 forbindelse og jeg betaler for en 5 mbit/ 512 så jeg ringer til yousee imorgen.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. december 2007 - 08:19 #4
Har du målt din hastighed inden den bliver trådløs?
Avatar billede lupin12 Mester
04. december 2007 - 09:53 #5
Nej, hvad tænker du på ?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. december 2007 - 14:13 #6
Hvis der er forhindringer feks. væg kan hastigheden falde med måske 50%
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
04. december 2007 - 16:46 #7
Men 50% på 54 mbit, kommer heller ikke under de 5 han bør have. Hvis vi antager at det er nyere udstyr der kører 54 mbit på wifi.
Avatar billede lupin12 Mester
20. december 2007 - 19:10 #8
har klaret den, tak