Avatar billede uffesteenberg Novice
03. december 2007 - 20:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Uret skal stilles hele tiden

Min kærestes bærbare har XP Home installeret... den er begyndt at drille, for uret nede i hjørnet skal hele tiden stilles og den ER sat op til at synkronisere fra nettet.

Har fulgt nedenstående metode, men det har heller ikke hjulpet.
http://peter.mpbrun.dk/index.php/2007/09/08/f-klokkeslttet-i-vista-og-xp-synkroniseret-igen/

Kan det være hendes antivirus (AVG) der er skyld i det? Har godt nok selv den samme på Vista uden problemer..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. december 2007 - 21:47 #1
Har lige haft samme problem. Jeg skiftede blot batteriet.
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. december 2007 - 21:54 #2
Altså det lille ur-batteri inde i computeren? Bare lidt skodagtigt, når den ikke engang er 6 mdr. gammel...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. december 2007 - 22:00 #3
Ja, det er den. Hvis computeren taber mere tid jo længere den står, vil jeg mene det er den. Det lyder dog lidt mystisk på så ny en computer.
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2007 - 22:11 #4
Hvis den den gør det i "kørende" tildstand, så se evt. her:
http://support.microsoft.com/kb/555440
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. december 2007 - 09:49 #5
Prøv at kontrollere dine regionale indstillinger. Hvis den er sat på et andet kontinent, kan det være derfor.
Avatar billede frostys Nybegynder
05. december 2007 - 12:39 #6
Hej

Har har fat i en som gik tilbage til år 2000 00:00 både mens maskine kørte og ved genstart, det var også en forholdvis ny pc'er ved dette blev antivirus og firewall sat ud af kraft,først blev batteri udskiftet uden dette løste problem, det var en ondsindet spyware som var skyld i dette. Det var løsningen at gå forbi spywarefri.dk og hente/køre samtlige scanere derinde, og slap så af med den, men du kunne jo også tage en backup af de data du skal bruge og formatere,det er hurtigere end at skulle køre alle scanere, og så få en god firewall og pas på hvad du siger ja tak til at lukke ind.
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. december 2007 - 13:13 #7
Fandt du en løsning ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
13. december 2007 - 13:45 #8
Kørte flere scannere uden at finde andet end cookies og prøvede også haverslevs link..

Nu kommer den tilbage til butikken, så får vi se, hvad de finder ud af....
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. april 2008 - 22:46 #9
gider_ikke_mere, det var sgu batteriet :-)
Smider du et svar??
Avatar billede uffesteenberg Novice
11. maj 2008 - 14:15 #10
....