Avatar billede eon2000 Nybegynder
03. december 2007 - 19:33 Der er 8 kommentarer

Skift opløsning "i blinde"

Hej!

Jeg har en bekendt med det problem, at skærmopløsningen på en eller anden måde er blevet sat så højt, at skærmen blot melder "out of range" efter opstart.

Hvordan sætter man opløsningen ned, når man ikke kan se noget?!

Er der en knap man skal holde nede (ved jeg der er mht overclock), så indstillingerne bliver sat til det laveste? (det er et nyere NVIDIA kort med opdateret driver)
Avatar billede fluse Nybegynder
03. december 2007 - 20:22 #1
Hold F8 nede mens computeren starter, så får du mulighed for at starte i fejlsikret tilstand. Herfra skulle det være muligt at få stillet opløsningen tilbage :)

Fluse
Avatar billede fluse Nybegynder
03. december 2007 - 20:25 #2
Kom lige i tanke om, det burde være rigeligt at vælge VGA-tilstand i stedet for fejlsikret.

Det starter windows normalt, med med en lav opløsning, som så blot skal stilles ;)

Fluse
Avatar billede eon2000 Nybegynder
03. december 2007 - 20:29 #3
VGA-tilstand? Okay, ja, for i fejlsikret loader den jo ikke driveren. Jeg siger det videre og hvis det virker, så får du point ;)

Takker!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. december 2007 - 21:53 #4
Det er ikke altid tricket virker. Så er der ikke andet for end at sætte en skærm til med højere refresh rate/højere opløsning.
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
03. december 2007 - 22:02 #5
Hvis din bekendte har en nyere skærm, kan det være der er en "auto" knap på denne, som der kan trykkes på, hvorefter den selv indstiller computeren til den optimale opløsning.
Avatar billede eon2000 Nybegynder
05. december 2007 - 10:52 #6
Jeg prøvede selv at logge ind i VGA-tilstand, men det ser jo ud til, at den som i fejlsikret tilstand ikke bruger NVIDIA-driveren. "Frygtede" at man var nødt til at bruge en skærm, der understøtter en større opløsning, men som du siger, er det nok den eneste løsning.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. december 2007 - 11:02 #7
Prøv at logge på i fejlsikret tilstand og fjern nVidia driveren.

Start op normalt og geninstallér driveren.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. december 2007 - 14:30 #8
Det er også en løsning, men kræver at man sletter driveren manuelt bagefter. Ellers finder Windows kortet igen.