Avatar billede zyrlex Nybegynder
03. december 2007 - 14:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

aktivér link til billedesti i word

Jeg vil gerne have word til at "aktivere" en sti til et billede som jeg udvælger.

Med andre ord skal word selv flette det aktuelle billede ind, når jeg vælger det på en rulleliste eller endnu bedre fletter stien ind fra access.

Jeg har angivet tre stier i en access database, men når jeg fletter det valgte felt ind i word, er det kun stien jeg ser, og ikke billedet.

Kan nogen hjælpe med dette ?
Avatar billede mugs Novice
03. december 2007 - 14:43 #1
Har ike så meget forstand på Word, men når du nu opretter spørgsmålet i Access, hvad er så det egentlige formål med at vise billederne i Word?
Avatar billede zyrlex Nybegynder
03. december 2007 - 15:30 #2
Jeg har en database med 100 records, og ca. 25 felter der hver fletter fra access til word.
Jeg har så tre forskellige signaturforklaringer, der skal bruges i en færdig word-rapport.
Disse tre signaturer er billeder, og istedet for at have dem liggende og fylde op i access, tænkte jeg at det ville være smart at have dem som et linket billede (altså en sti til det aktuelle billede), så man i acces kunne vælge Billede1, 2 eller 3 og vips - så skulle billedet komme frem i word.

Det fungerer jo fint med alle tekst og tal flette-felter jeg har i access, men det med billederne virker altså ikke.
Avatar billede mugs Novice
03. december 2007 - 16:40 #3
Hvis du bruger søgeordet billeder i ekspertens vudensbase, kommer der 114 mukigheder bla. denne:

http://www.eksperten.dk/spm/305208

Billederne behøver ikke at fylde i Access. Hvis du lagrer stien til billedet og koder dig frem til at vise billedet, lagrer du kun en streng til billedet. Dette billede kan du så vise i en rapport eller i en formular. Så undgår du at blande flere programmer ind i dit projekt.
Avatar billede zyrlex Nybegynder
04. december 2007 - 13:59 #4
ok.
Jeg mangler så bare et tip til hvordan man koder sig frem til at vise billedet og ikke kun stien til billedet.
Jeg gætter lidt på, at det må være en aktivering af indholdet af den importerede streng fra access.
Men hvordan koder jeg lige det stykke ? - Hjælp ønskes.

vh
Zyrlex
Avatar billede zyrlex Nybegynder
04. december 2007 - 14:00 #5
ok.
Jeg mangler så bare et tip til hvordan man koder sig frem til at vise billedet og ikke kun stien til billedet.
Jeg gætter lidt på, at det må være en aktivering af indholdet af den importerede streng fra access.
Men hvordan koder jeg lige det stykke ? - Hjælp ønskes.

vh
Zyrlex
Avatar billede mugs Novice
04. december 2007 - 14:25 #6
Hvis du ligger din e-mail sender jeg et eksempel med vejledning.
Avatar billede zyrlex Nybegynder
04. december 2007 - 14:33 #7
Mange tak for den hurtige respons...

mail på: nbe@sjas.dk
Avatar billede mugs Novice
04. december 2007 - 15:13 #8
Sendt.
Avatar billede mugs Novice
05. december 2007 - 13:50 #9
Tak for point :o)
Avatar billede zyrlex Nybegynder
05. december 2007 - 14:19 #10
Tak for eksemplet, som virker fint i access.

Desværre har det ikke løst mit problem, da jeg SKAL have billedet ind i word.
Jeg har en samlet rapport i word hvor billederne er en del af det.

Jeg tror at jeg laver en lille makro i word istedet, der peger på stien til kataloget med de 3 forskellige billeder. så må det være løsningen.

Det er nu undeligt at det ikke kan lade sig gøre, da man jo ellers kan bruge activeX komponenter og OLE i mange word funktioner.

Hvis nogen får en lys ide, så skriv endelig et indlæg.
Avatar billede mugs Novice
05. december 2007 - 14:34 #11
Måske det ville være bedre at oprette spørgsmålet i Word, du har jo stien til billedet i dit Word.doc.