Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. december 2007 - 13:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en music video med en serie, film, tegne film?

Hej,

Der er mange der har lavet videoer med tegnefilm fx. de her:

http://www.youtube.com/watch?v=k4A3BvogbXY

http://www.youtube.com/watch?v=x6WHbxiP0QU

Hvordan laver man de videoer?

Altså jeg vil lave en video med "Naruto" (Anime serie) med musik på.

Jeg vil lave en video af en episode/afsnit af Naruto, og redigere den (Altså klippe nogle scener osv.) og så lægge musik på.

Hvor får jeg afsnitet?
Hvordan redigere jeg den?
Avatar billede mrbonus Novice
03. december 2007 - 15:17 #1
afsnittet kan jeg ikke fortælle dig hvordan du får, i teorien har de copyright på afsnittet, dem der har lavet det. Du kan evt kontakte dem der har lavet den og spørge om du må benytte det. http://naruto.viz.com/

Men at redigere en video på egen hånd kræver et værktøj til at redigere videofilm, du kan eventualt læse denne artikkel, der er nævnt et par programmer man kan benytte.
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_editing
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. december 2007 - 17:52 #2
Altså hvordan man downloader Naruto videos er let:

Find en video på youtube.
fx denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=k4A3BvogbXY

Der hvor der står "youtube". Slet det og skriv istedet "voobys". Så det kommer til at se sådan:
http://www.voobys.com/watch?v=k4A3BvogbXY

ENTER

Så skal du bare trykke download now.
__________________________________________________

Når du har downloaded videoen skal man omdøbe den til en filtype. Skriv fx hej og så .flv. =

Hej.flv

Så med Flv Player kan man afspille den.

Eller download Realplayer. Med den skal du bare hørje klik på en video og tryk download.
________________________________________

Og så har jeg lige fundet en program der kan redigere flv. filer. Den hedder "FLV Parser".
Der er bare et problem. Jeg downloader den, men så når jeg skal trykke på ikonet til at intallere kommer der et "DOS" vindue og så ikke mere. Altså "DOS" vinduet kommer op i 0.5 sek og så forsvinder den igen.

her står måske noget som kan hjælpe men jeg fatter ingen ting.:

http://www.aimislam.com/forums/index.php?showtopic=2236
_________________

Og her fandt jeg programmet og andre tips:

http://labnol.blogspot.com/2006/07/10-interesting-things-you-can-do-with.html

PS. En DOS vindue ser sådan ud: http://berry.engin.umich.edu/oligoarray/images/ms-dos.jpg
Avatar billede mrbonus Novice
03. december 2007 - 18:09 #3
ellers kan du lave din ".flv" fil om til et andet format, det ville jeg have gjort hvis jeg havde en flv fil, her er en side hvor du kan konvertere den online gratis

http://vixy.net/
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. december 2007 - 14:56 #4
Det er det første ting jeg har tænkt. Men når jeg konverter flv. til AVI eller WMV så bliver grafikken dårligere. Altså der kommer "pixels" på videon osv.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 21:11 #5
jeg pleger bare at hente fra youtube med et gratis program ved navn orbit, som du kan hente her http://www.orbitdownloader.com/, det er super nemt at bruge og når så videoen er hentet kan du converte den med replay converter. Det gør ikke kvaliteten særlig meget dårligere, men replay converter er det sværre ikke gratis, men du kan jo prøve at hente demoen eller købe det her http://www.applian.com/replay-converter/index.php og angående at redigere videoen så er movie maker en udmærket løsning, hvis ikke lige du er så god til det med computer. For det er super nemt, og hvis det bare lige er at klippe en video og lægge musik på, så klarer movie maker trikket fint. Og hvis du har windows xp, så har du også movie maker, god fornøjelse.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. december 2007 - 14:35 #6
Jeg har fundet løsning:D Hvis du læser det jeg har skrevet (Det med hvordan man downloader youtube videos..Skrive voodys istedet for youtube) Så skal du bare trykke download og gemme det på fx skrivebordet. Man skal ikke lave det til .flv fil. Så efter downloade en video skal man download en program der hedder "K-Lite Codec Pack".
Når man har åbnet K-Lite Codec skal man trykke "File" og så "Quick Open File" og finde den video som du har downloaded. Så skal man trykke "File --> "Save As" og navnet skal ende med ".avi" Så har man converter videoen uden at videon bliver dårligere.

Så er der bare en ting..Jeg har brug for en god video redigerings program. Jeg kan ikke bruge Movie Maker fordi der er noget galt med den. Og jeg kan heller ikke downloade den nye version af den, fordi min computer ikke er ægte. Altså på engelsk hedder det "Genuine".

Men kender du en program der er god og er gratis.. og en program der god og koster? Altså en redigerings program.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 00:43 #7
Kan helt sikkert anbefale adobe after effects eller sony vegas 7.0, bruger selv dem begge to, men de er dyre. Men fandt engang et online video redigerings program, som kunne lidt det samme som movie maker, skriver lige hvis jeg finder det igen.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
24. december 2007 - 00:35 #8
Adobe Premiere
Adobe After Effect
Windows Movie Maker
Sony Vegas
Camtasia 5
Er ene de bedste redigerings programmer.

Med at downloade videoer har jeg ingen problemmer. Man kan faktisk også downloade dem fra Limewire. De er i avi. file og behøver ikke conversion.

Der er bare stadig en ting jeg ikke ved hvordan. Hvordan kan man slå audio/lyd fra i en video?

En music video skal kun være music, ikke også normal lyd:D
Avatar billede egzonrh Nybegynder
24. december 2007 - 00:36 #9
Og send lige et svar:D
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2007 - 00:33 #10
det er ganske simpelt i movie maker, der skal du bare højreklikke på det klip du ønsker at fjerne lyden fra, og så trykke fjern lyd. Eller du kan markere klippet, tryk ctrl-u, og så kryds af at der ikke skal være slået lyd til. Håber du finder ud af det:-)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
25. december 2007 - 12:14 #11
Heh, tak:D
Avatar billede xiaonvhai Nybegynder
02. december 2010 - 09:09 #12
Du kan downloade videoen direkte ved hjælp af en YouTube Downloader.
Prøv dette
http://www.downloadvideos-convert.com/
Avatar billede girlgeekofnaruto Nybegynder
24. februar 2011 - 19:37 #13
Hej:) jeg har prøvet det der program, men kan ikke fine ud af det. Når jeg skal dowloade en anden video, så kommer der et vindue op hvor der stå at man skal havde et eller andet program, hvad skal jeg gøre ved det? oprette progamet, eller hva?:/
Avatar billede girlgeekofnaruto Nybegynder
25. februar 2011 - 15:28 #14
kan der ske noget med computeren hvis man dowloader programet?