Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 11:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til WLAN

Jeg har WLAN kørende på en Linksys Router. Jeg har 2 bærbare hvor forbindelsen ikke fejler noget. Min stationære er derimod problemet. Heri sidder Linksys WLAN netkort - med antenne siddende direkte på kortet (bag kabinettet).
Signalet ser ud til at være ok, og jeg kan også komme på netværket ganske kort tid - dog aldrig videre på internettet.
Kan det være antennens placering? Den sidder jo placeret mellem en hel del ledninger osv. - og i gulvhøjde.
...men signalet ser stadig ud til at være ok...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. december 2007 - 11:29 #1
Det kan det sagtens være.

Ledninger, skærm og højtalere givere meget interferens.

Men prøv at opdatere din driver til nyeste og se om det hjælper.

Hvilken kryptering anvender du?
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 11:33 #2
Det er driver til kortet du mener, ikke?

Jeg anvender AES-kryptering (hedder det vist?) Har ingen anelse omkring fordele/ulemper mht. kryptering...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. december 2007 - 11:37 #3
Ja driveren til dit trådløse netkort.

Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 11:42 #4
Problembarnet kører Vista (det gør den ene bærebare dog også...)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. december 2007 - 11:45 #5
Har du samme problemer, når du kobler din stationære op via patchkabel til routeren?
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 12:13 #6
Det har jeg faktisk ikke undersøgt. Der er ret langt til routeren...

Hvis jeg nu skulle have en ekstern antenne - er det så bedre/nemmere at købe et helt nyt netkort med antenne med ledning?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. december 2007 - 12:19 #7
Måske. Det kommer jo an på om det er dér fejlen ligger og om den nuværende antenne kan udskiftes.

Jeg vil ihvertfald anbefale dig at slæbe din pc tættere på routeren og teste forbindelsen med kabel først.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 12:22 #8
Jeg har noget netkabel liggende. Jeg prøver at lave et meget, meget langt kabel, for lige at teste...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. december 2007 - 12:24 #9
Bare det ikke er over 100 m :)
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 12:26 #10
Nej, det bliver "kun" 20-30 m
Avatar billede funkystuff Nybegynder
04. december 2007 - 11:43 #11
Nå, jeg har sat kabel i og forbindelsen fungerer upåklageligt. Så er det alligevel den trådløse del - som i øvrigt er D-link - ikke Linksys.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 11:52 #12
Du kan jo prøve med en anden antenne, hvis det er muligt.

Ellers må du nok investere i et nyt kort.

Med mindre du ligefrem synes om dit 20-30 m kabel :)
Avatar billede funkystuff Nybegynder
04. december 2007 - 12:04 #13
Kan man bare sætte en ny antenne på et eksisterende netkort? F.eks. denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129868

Eller burde jeg bare købe et helt andet netkort:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=148111
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 13:18 #14
Hvis du kan skrue den nuværende antenne af, kan du godt skifte.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
10. december 2007 - 16:34 #15
Så har jeg monteret ny antenne - men nu har mysteriet taget en drejning.

Det hjalp ikke på forbindelsen - måske meget lidt. Jeg kører Vista, men har også XP på samme maskine. Prøvede at installere drivere på XP - og forbindelsen var perfekt!

Når jeg kører speedtest.cybercity.dk er dem som downloaden "hakker" i Vista mens der ikke er problemer med upload. XP kører uden problemer.

Er der et eller andet i Vista, der øderlægger min download? Har prøvet at deaktivere antivirus, defender, firewall. Drivere er iflg. Vista de nyeste...

Hmm... Nogle bud?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 17:15 #16
Har du gjort, som jeg skrev som det første: Opdateret til nyeste driver?
Avatar billede funkystuff Nybegynder
10. december 2007 - 17:24 #17
Så virker det! Og du havde helt ret: Det var driverne...

Jeg troede dog jeg havde de nyeste - en fejl at stole på Vista's opdateringskontrol. Heller ikke en downloadet driver fra producenten kunne installeres. Vista påstod at nyere driver VAR installeret - ved nærmere eftersyn en driver fra juni 2006...

Fandt en bedre gennem Google - så smid et svar!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 17:27 #18
Dejligt :)