Avatar billede oleg Nybegynder
02. december 2007 - 21:23 Der er 6 kommentarer

Underlig langsom forbindelse på enkelt computer

Hej.

I dag har min computer bestemt sig for at ADSL-forbindelsen skal være meget langsom. Når jeg ser på vinduet med forbindelsen, henter den kun meget langsomt pakker, måske en i sekundet. Så ingen forbindelse reelt til internet. Dog siger computeren at alt er som det skal være og jeg kan godt få lov at "reparere" forbinelsen uden problemer.
Jeg har testet kabel og forbindelse med anden computer og der var ingen problemer overhovedet (bruger også IP-telefon og har trådløst netværk og det kører også fint).
Så det er altså selve netværksforbindelsen på denne ene maskine der ligesom er blevet "tilstoppet".

Det er en dell inspiron maskine der kører windows XP.

Håber du kan hjælpe mig med nogle muligheder - jeg synes selv jeg har prøvet alt!

Mvh. Ole G.
Avatar billede nva Praktikant
03. december 2007 - 08:07 #1
Har du prøvet at fjernet netkortet fra enhedshåndteringen og så genstarte så det installeres igen?
Avatar billede oleg Nybegynder
03. december 2007 - 22:12 #2
Der sidder ikke direkte et netkort, stikket sidder i en lille boks der sidder direkte på motherboardet. Så jeg ved ikke om jeg kan tage det ud overhovedet.
Avatar billede oleg Nybegynder
04. december 2007 - 14:17 #3
Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, slå alle firewalls og lignende fra, prøvet at pigne servere og mere endnu. Men det er stadig det samme problem, der er hul igennem, bare ikke særligt meget...
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. december 2007 - 20:15 #4
prøv med et andet netkort
Avatar billede oleg Nybegynder
04. december 2007 - 20:29 #5
Det viste sig at være noget fysisk med kablet. Nu har jeg sat det kabel i min IP-telefon router og derfra til computeren og nu virker alt fint.
Jeg ved slet ikke hvor jeg skulle begynde med at skifte netkort på en komputer uden netkort.

TAk for svarene.
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. december 2007 - 21:28 #6
tillykke husk at give dig selv point