Avatar billede well_r Nybegynder
02. december 2007 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse GOD - ingen ip?

Hej
Jeg er ikke så god til det med netværk osv.. og jeg sidder og prøver at få min søsters computer til at virke ordenligt, og håber at nogen af jer kan hjælpe med at løse det.

Jeg sidder i den situation at jeg skal prøve at oprette forbindelse til mit trådløse netværk.
Alle enheder i hjemmet virker OK, og denne computer kan sådan set også godt se netværket OG koble på det. Problemet er bare at den ikke vil give mig en IP.. dvs.. jeg får ip 0.0.0.0
Da jeg sidder med tingene selv og har været inde og kigge på hvor mange ip adr der kan gives fra min router så skulle der være plads til 10.0.0.2-10.0.0.100, så det kan ikke være derfor. (igen, når jeg kobler andre enheder på virker det FINT, også selvom det er "fremmede" enheder (førstegangsopkobling))
Nogen der har en idé til hvad det kan skyldes?
skal lige siges at computeren har været under angreb af en virus som smadrede drivers/etc/hosts filen.. og alt muligt andet..så det er en helt frisk installation af windows XP.
driverne er blevet installeret som de skulle (de medfølgende cd'er)

netkortet er et "Intel(R) PRO/wireless 2200BG Network Connection"
Avatar billede zynzz Praktikant
02. december 2007 - 17:23 #1
Tror nærmere at dit ip område ligger i klasse C, noget ala: 192.168.1.1 - 192.168.1.255, og som sagt med en gateway på 255.255.255.0

Problemet:

Problemet kan være din opsætning af DHCP i din router, altså antallet af klienter. Men problemet kan også skyldes du ikke henter en automatisk ip adresse på computeren.

... Har du prøvet selv at sætte en ip-adresse?
Avatar billede well_r Nybegynder
02. december 2007 - 18:49 #2
hmm
har lige været inde og se i min opsætning..
altså..
jeg har en switch (wireless AP) som har en DHCP server der er sat til disabled (dermed er det min router som giver mig en ip).. min router er en zyxel router fra CyberCity internet.
Har lige været inde i opsætningen (10.0.0.1:2033) og se at jeg åbenbart kun har en poolsize på 32... ved ikke om denne skal sættes til højere?
troede jeg havde dne til 100...må have forvekslet den med min gamle AP opsætning

kan det have noget med det at gøre? og i så fald hvad er løsningen?

har ikke prøvet at sætte ip selv..
kan lige prøve det.. vender tilbage med svar
Avatar billede zynzz Praktikant
02. december 2007 - 20:26 #3
Det er bare iorden.. :)
Avatar billede well_r Nybegynder
02. december 2007 - 22:29 #4
hehe
fik løst problemet..
opgraderede min xp til Sp2..
så ville den gerne
det må have været noget med WPA? tror jeg nok?
Avatar billede zynzz Praktikant
03. december 2007 - 20:37 #5
Uha det ved jeg ikke, men tvivler nu på det er noget med WPA-PSK at gøre..

Men lækkert du fik det til at virke.. .)
Avatar billede well_r Nybegynder
04. december 2007 - 02:49 #6
hehe.. :) har ikke så meget styr på netværk..
men det virker nu og det er det vigtigste :)
lukker spm

tak for kommentarer :)