Avatar billede barcavs Nybegynder
02. december 2007 - 11:19 Der er 5 kommentarer

get title

Hej

Når jeg henter en siden med request.querystring("side"), hvor side=forside i adr.

Hvordan laver man som det her og hvordan henter man det??

http://newz.dk/toyota-praesenter-kaempe-bilsumolator

Hvor de skriver titlen på artiklen eller siden, og henter den ?????
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2007 - 11:57 #1
newz.dk er højst sandsynligt lavet i PHP og der har man nogle lidt andre muligheder på lige netop dette punkt - skal du lave noget lignende i ASP kræver det enten et 3.parts komponent eller (det nok mest brugte) adgang til en custom 404-side.
Avatar billede barcavs Nybegynder
02. december 2007 - 12:40 #2
hmm ?
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2007 - 12:48 #3
Du kan finde masser af eksempler på en 404-side på google - se fx http://www.4guysfromrolla.com/webtech/123000-1.shtml. Men før du begynder at kigge for meget på det så undersøg om du i det hele taget har adgang til det fra dit webhotel - det er nemlig de færreste der gider sætte sådan noget op for en (og du kan ikke gøre det selv uden direkte adgang til serveren).
Avatar billede barcavs Nybegynder
02. december 2007 - 17:15 #4
jeg er hostet hos surftown... ved du om de gør det?
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2007 - 18:41 #5
det ved jeg ikke nej - men du kan da forsøge at kontakte dem.