Avatar billede iggipop Nybegynder
12. juni 2001 - 13:24 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Hvad kan man bruge Flash til ?

Hej !
Jeg overvejer at lave en hjemmeside, men jeg har kun lavet hjemmesider i HTMl før. Jeg har set en del hjemmesider i Flash, men hvor meget kan man bruge FLASH til ? Er det kun til billeder eller kan man lave et helt web-site i FLASH ?
Avatar billede qzar Nybegynder
12. juni 2001 - 13:29 #1
Du kan sagtens lave et helt site i flash det er fakisk meget nemmer end html fordi at de fleste actions kan man klikke sig til og du finder hurtigt ud af hvordan det hænger sammen........

-Jonas
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2001 - 13:29 #2
du kan sagtens lave det hele i flash... flash lan både kombineres med html, asp, php...

men for at bruge flash skal der være en mening med det - og ikke bare stoppe en masse lir på som kun irriterer brugerne...

du kan lave film i flash - billeder - animationer hjemmesider - ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. juni 2001 - 13:30 #3
du kan fx lave en intro i flash, det er da meget brugt.
du kan også have noget kørende på selve siden. Se eks http://www.phpniverset.dk/ i toppen ...
og ja, man kan sagtens lave hele sit site til flash. Men vær opmærsom på at brugere men langtsomt internet ikke vil få en ret stor oplevelse ud af det ... !!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juni 2001 - 13:32 #4
Du kan sagtens lave hele websider i Flash.

Flash arbejder desuden fint sammen med ASP/PHP/CGI/XML og til dels javaScript, så du sætter selv begrænsningerne.

I Flash kan du lave animationer uden at det fylder en bondegård. En. gif ville blive monsterstor. Flash´s vektor format sørger for at størrelsen holder sig nede.

/Nikolaj
Avatar billede mat Nybegynder
12. juni 2001 - 13:34 #5

>>gizmo, man kan sagtens holde filstørrelserne nede i flash så selv langsomme forbindelser kan følge med

mvh Martin
Avatar billede mat Nybegynder
12. juni 2001 - 13:36 #6
sorry det var en kommentar ikke et svar
Avatar billede iggipop Nybegynder
12. juni 2001 - 13:52 #7
Okay ! Tak for de mange svar.
Lige et sidespørgsmål inden jeg deler point\'en ud.
Hvis vi nu forudsætter at jeg vil lave en hjemmeside og ikke er en hård programmør. Hjemmesiden skal være en lille portal for mine venner og mig. Altså bare en side med links og lidt private ting. Den skal være lidt pænere end havd jeg kan lave i HTML. Hvordan skal jeg så lave den ? I ASP, FLASH, PHP osv..... ? Husk at jeg absolut ikke er en hård programmør !
Avatar billede qzar Nybegynder
12. juni 2001 - 13:55 #8
Det kommer an på om der skal være meget svær programmering som en hosting service mm?
ELlers siger jeg klar FLASH!
Avatar billede mat Nybegynder
12. juni 2001 - 13:57 #9
>Pænere end hvad du kan lave i HTML....nu er jeg ikke sikker på hvad du kan i HTML, men det er ikke fordi flash gør ting pænere som sådan!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juni 2001 - 14:38 #10
Man skal ikke lave Flash fordi det kan se pænere ud end i HTML. Man skal bruge Flash fordi man har brug for animationer eller andre sjove funktionaliteter - Ikke bare for at bruge flash.
Avatar billede qzar Nybegynder
12. juni 2001 - 14:45 #11
Nikolajdu det lydder som om at du vil beholde en god oplevelse for dig sælv!

-Jonas
Avatar billede iggipop Nybegynder
12. juni 2001 - 14:51 #12
Okay, men jeg kan jo foreksempel ikke lave en hjemmeside i ren HTML, uden at det bliver kedeligt vel ! Så skal man vel bruge noget jave eller ASP eller lign ??
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2001 - 15:02 #13
iggipop >> det kommer an på hvad du mener med kedelig. det visuelle kan jo ikke laves med html - men i stedet gif, jpg, flash etc - tænker du på konstante ændringer - bevægelse - lyd etc kan html godt lave disse ting i et begrænset omfang, men skal det være ordentlig kan det ikke bruges...

så det kommer an på hvad du med med \"uden at det bliver kedeligt\"
Avatar billede iggipop Nybegynder
12. juni 2001 - 15:23 #14
Jeg havde ikke tænkt mig noget med animation eller lyd eller video ! Men når jeg tænker kedelig, så tænker jeg på noget ala min aller første hjemmeside som aldrig blev gjort færdig. www.geocities.com/baja/6206 !!
Jeg kunne godt tænke mig noget ala http://www.bean.dk/ Men hvordan er sådan noget lavet ?
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2001 - 15:31 #15
bean er en kombination af html og asp...

men det der gør den attraktiv er både ordentlig kode der et stykke ad vejen kommer til at ligne grafik og så selvfølgelig også regulær grafik i form af gif-billeder...
Avatar billede iggipop Nybegynder
12. juni 2001 - 15:34 #16
Okay ! Tak for svarene !
Jeg vil prøve at bikse noget sammen med ASP og HTML hvis jeg kan. Jeg prøver nok også at lave lidt FLASH ;o)
Avatar billede deluze Nybegynder
16. maj 2003 - 22:24 #17
hvis du har set en tegnefilm i fjernsyn så har du også det hvad flash kan bruges til
www.Deluze.dk