Avatar billede lindhardt Nybegynder
01. december 2007 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke pinge anden PC på samme router

Jeg har en netgear 624 router, hvor der er tilsluttet 2 PC'er. De kan begge gå på internettet, men de kan ikke pinge hinanden. Roter er tildelt en IP adr fra en router jeg har foran, og denne IP adr er 192.168.0.151. Min 624 har en IP adresse på LAN siden som hedder 192.168.1.1, og mine 2 pc'er har fået ip adr 192.168.1.3 og 192.168.1.4
Når jeg går ind i routeren kan jeg se begge at begge PC'er tilsluttet. RIP i routeren er sat til "none" og RIP ver. er disablet.
Jeg har prøvet at genstarte den hele, hvor jeg er startet med ADSL modem, dernæst en D-link 604 som sidder efterfølgende og derefter 624 og til sidst PC'er. Alle har fået tid til at boote op, men de kan stadig ikke pinge hinanden.
Det skal siges at det for 2 dage siden virkede, og jeg har ikke ændret i router siden. Det eneste jeg har installeret en er update til et spil (LoD til Diablo2), og disse 2 pc'er kan nu ikke spille mod hinanden, en stor katastrofe for mine børn :-)
Avatar billede leif Seniormester
01. december 2007 - 17:17 #1
Har du en FireWall installeret på maskinerne ?
Avatar billede lindhardt Nybegynder
01. december 2007 - 17:38 #2
Ikke hvad jeg ved af. Jeg har installeret McAfee antivirus, men det er uden firewall så vidt jeg kan se, og så har jeg windows defender, men ellers har jeg ikke noget.
Avatar billede lindhardt Nybegynder
01. december 2007 - 17:46 #3
Skal lige tilføje at PC'er godt kan pinge sig selv.
Avatar billede lindhardt Nybegynder
01. december 2007 - 18:26 #4
En tilføjelse mere. Begge PC'er kan også pinge router altså 192.168.1.1
Avatar billede lindhardt Nybegynder
01. december 2007 - 22:49 #5
Det var windows egen firewall, som er sat op default til ikke at kunne svare på pings. Så tak for hintet leif!
Avatar billede leif Seniormester
01. december 2007 - 23:21 #6
Så vil jeg da smide et mini svar :-)