Avatar billede ildraev Nybegynder
01. december 2007 - 12:13 Der er 11 kommentarer

D-Link DIR-655 bliver ved med at smide mig af

Jeg har lige købt en D-Link DIR-655 som skulle erstatte min anden trådløse router, men den bliver ved med at sparke mig af det trådløse net. Det er som om den ikke kan håndtere at jeg laver flere connections (på pc'en, altså mail og internet samtidig)..

Jeg kører XP sp.2, har nyeste driver til netkortet.
D-Link'en har nyeste firmware (1.11), og er sat op til at køre b/g/n og auto-channel. Jeg har prøvet at sætte den ned til kun at køre g og fast channel, men intet hjælper..

Nogen idéer til hvad der kan være galt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 13:47 #1
Hvilken kryptering anvender du?

Du kan evt. prøve at slå krypteringen fra for at fejlsøge.

Prøv også at skifte kanal - helst 1, 6 eller 11.
Avatar billede ildraev Nybegynder
01. december 2007 - 20:06 #2
Jeg bruger WPA - og har prøvet kanal 1,6 og 11... Men intet hjælper :(
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 20:07 #3
Og uden kryptering?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
07. december 2007 - 08:40 #4
Hvilket netværkskort har du ? Bruger du windows eller netkortets SW til at oprette forbindelse ?
Avatar billede ildraev Nybegynder
07. december 2007 - 09:49 #5
Jeg bruger Windows' software til at oprette forbindelsen, hvilket aldrig har været et problem før - netværkskortet er et Intel Pro/Wireless 3945ABG så vidt jeg lige kan se.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. december 2007 - 13:46 #6
Hvis du bruger 3945ABG kortet, ligger problemmet nok der.
Hvilken driver ligger der på kortet p.t.
Den bedste er driver 11.1.1.11.
Og hvis du ikke kan bruge Windows herefter, så brug Intels kort.
Avatar billede ildraev Nybegynder
09. december 2007 - 18:58 #7
ok, jeg bruger lige nu driver version 11.1.1.16 - den burde vel i teorien være bedre end den du henviser til?

Og hvad mener du med at jeg skal bruge Intels kort, hvis jeg ikke kan bruge Windows?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. december 2007 - 14:57 #8
Har ikke prøvet 11.1.1.16, så ved ikke om den er bedre.
Istedet for at bruge Windows kan man bruge Intels trådløse system til at oprette forbindelse.
Har selv 4965 AGN kortet fra Intel. Den driver der var på da jeg købte min ASUS virkede ikke med min DIR-655. Så hentede jeg driver 11.1.1.11 og nu kører det bare som smurt. Bruger selv Windows.
Kan muligvis skaffe dig 11.1.1.11 hvis det ønskes.
Avatar billede ildraev Nybegynder
10. december 2007 - 15:13 #9
Jeg vil prøve at bruge Thinkpad softwaren når jeg kommer hjem og så give besked herinde..
Avatar billede ildraev Nybegynder
10. december 2007 - 18:34 #10
Lige umiddelbart har jeg nu været online trådløst i over 38 minutter og det kunne den helt sikkert ikke før - jeg vil nu sige at det virker, omend det da er mega irriterende at jeg ikke kan bruge windows' indbyggede system, da jeg synes det er klart nemmere.

Hvis du (Benny) smider et svar, så får du pointene ;) Tak for hjælpen!
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. december 2007 - 21:27 #11
Er her ikke for point. Men tak.
Ah. Det er en ThinkPad. Så brug IBM/Lenovos utility. Måske mere kryptisk men langt bedre end Windows. Held og lykke med det.