Avatar billede pspetersen Nybegynder
30. november 2007 - 23:11 Der er 12 kommentarer

Ingen liv i nysamlet pc

Jeg har samlet et Asus P5V-VM SE DH bundkort med en Core2Duo E6320 (1,86GHz) i et Antec NSK1300 kabinet.
Når jeg sætter strøm på strømforsyningen tænder en diode på bundkortet. Når jeg trykker knappen på kabinetet sker der absolut ingenting! Ingen blæsere starter, ingen bios beep.
Jeg har prøvet strømforsyningen på et andet bundkort - OK.
Jeg har prøvet at kortslutte benene på bundkortet for at checke om det er min kontakt der er istykker - kontakt OK!
Jeg har prøvet at pille batteriet ud og flytte jumperen der clearer BIOS - ingen bedring.

Desværre har jeg købt delene hos forskellige forhandlere...
Har jeg ret i at det må være bundkortet der er fejlbehæftet?
Hvis det var CPU'en, ville der så ikke lyde nogle beep under opstart?
Avatar billede kfz Nybegynder
30. november 2007 - 23:16 #1
hvis der ikke var noget galt med dit bundkort, så burde du som minimum have nogle blæsere der starter op. Da du ikke har det, og du har testet din PSU i en anden computer, vil jeg sige at det med stor sikkerhed er dit bundkort den er gal med.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2007 - 00:12 #2
Du har vel husket, at der skal sættes 2 stik fra strømforsyningen til bundkortet?
Hvis bundkortet er i orden, må problemet ligge i de små ministik, som går fra
kabinettet til bundkortet. Hvis et af dem sidder det fokerte sted,eller vender forkert, starter computeren ikke op. Havde selv problemet, vendte Power led om,
så startede computeren op.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
01. december 2007 - 02:07 #3
Der er noget galt med dit bundkort. ellers ville bios i det mindste starte op. eller bare sige en lyd i det mindste.

Prøv at gå igennem alle dine stik igen.
Avatar billede pspetersen Nybegynder
01. december 2007 - 08:09 #4
Jo jeg har husket begge strømstik til bundkortet.
Vedr. de små kabinetstik, har jeg forsøgt både med og uden led-stik, og jeg har prøvet blot at kortslutte de to stikben, der skal gå til powerswitchen (og jeg har med garanti ikke ramt andet under dette forsøg!)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 13:23 #5
Har du husket det 4 polede 12 volt stik (hvis det kræves til det bundkort)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2007 - 14:57 #6
Ja så er der vel kun den mulighed tilbage, at en ramblok er syg. Ellers må det
være bundkortet.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
03. december 2007 - 19:16 #7
en hurtig fejlfinding kunne måske være at sætte dine ram, og grafikkort på et andet mobo og se om det virker der?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 15:38 #8
Hvordan gik det så?
Avatar billede pspetersen Nybegynder
06. december 2007 - 20:08 #9
Jeg har netop modtagget et "ombytter" bundkort med posten - og nu kører det. Så det var altså her det var galt.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 22:48 #10
Nå det var da godt, at du fik et nyt, uden du blev beskyldt for selv at have ødelagt
det:) Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
07. december 2007 - 00:38 #11
jaah jeg havde ret :D
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 08:59 #12
Hallooooooooooo