Avatar billede shadowdance Nybegynder
30. november 2007 - 21:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Manglende skærmsignal

Hej,

Jeg har haft en maskine der i et stykke tid kørte sært (alt for lavt  strøm-output i USB). Jeg antog at det var strømforsyningen, da det var et gammelt kabinet. Det har jeg skiftet ud, nu med det resultat, at maskinen starter op, men der er ikke noget signal til skærmen. Jeg kan høre at Windows starter op (harddisk-aktivitet i et stykke tid, der så stilner af).

Er det grafikkortet, bundkortet eller noget helt tredje?

Mine specs:

Asrock 939Dual-SATA2 bundkort
Geforce 6600GT grafikkort
1 GB RAM
3,2 MHZ AMD CPU
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. november 2007 - 23:26 #1
Endnu et Asrock med problemer. Prøv at resette CMOS.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. november 2007 - 23:27 #2
Du har vel husket begge stik til bundkortet? Både 24-pol. og 4 pol?
Avatar billede shadowdance Nybegynder
01. december 2007 - 13:21 #3
Har nu forsøgt at resette CMOS, uden resultat.

Jo, både 20-pol og 4-pol er sat til, men jeg har brugt et 24-pol kabel som forlænger. Det gør vel ikke noget?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. december 2007 - 14:06 #4
Bare stikkene passer sammen. Hvor stor er din PSU?
Avatar billede shadowdance Nybegynder
03. december 2007 - 12:44 #5
Bad specifikt om en, der kunne trække et 8800 GT kort, når det er blevet tid til at købe sådan et. Jeg tror det er 500 watt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 01:11 #6
Jeg glemte vidst denne. Fandt du ud af noget?
Avatar billede shadowdance Nybegynder
01. februar 2008 - 13:31 #7
Ja, det var et defekt grafikkort for en gangs skyld. Så Asrock slipper for endnu et minuspoint. Grafikkortet i skralderen og ind med et 8600GT istedet.