Avatar billede sunbum Nybegynder
30. november 2007 - 16:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

cpu - temperatur

Hejsa, jeg har den seneste tid oplevet min pc bare slukker når jeg vil køre et spil og lignende. andre gange kører den bare upåklageligt uden noget.

Har selv samlet min pc og skulle mene jeg har gjort det korrekt.

Ved opstart efter den er gået ned er min cpu omkring 85 grader og kører nedad derfra.

kører med en q6600 (medfølgende køler)..
Da jeg samlede den så det ud som om kølepastaen sad på kølepladen så har ikke selv tilføjet noget.. var det en fejl?

mvh Sunbum
Avatar billede peet-49 Novice
30. november 2007 - 16:23 #1
Det er alt for meget, du skal tjekke, at køler/kerne på cpu har rigtig kontakt.
Avatar billede peet-49 Novice
30. november 2007 - 16:23 #2
Pasta på kølerelementet er nok.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 16:54 #3
Hvad er det for en CPU, og hvordan måler du temp?
Avatar billede sunbum Nybegynder
01. december 2007 - 05:52 #4
Jeg måler temp ved (når den går "kold") trykker jeg delete og går under konfiguration i bios og ser temperatur
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2007 - 09:16 #5
Det kunne tyde på, at køleren kun har fat på en lille del af kernen, tjek op på det, så det kan sidde ordentligt, så falder temperaturen også.