Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 11:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows vil ikke starte

Okay, de sidste to dage, har jeg siddet og leget med at lave min egen personlige windows xp cd, hvor jeg har lagt Windows-Post-Installer på så den automatisk installere alle de programmer jeg normalt bruger. og i de to dage hvor jeg har siddet og leget med det, har min computer ikke været slukket.

Problemet er bare, at da mit winamp så fuckede op igår aftes, var jeg nød til at genstarte.
Men nu vil computeren ikke starte op igen.

Den kommer dertil hvor windows flaget er på skærmen, sammen med en lille blå loading bar nedenunder, men istedet for at gå videre til at starte windows, så genstarter den bare.

Så jeg gættede på at den bare skulle formateres, hvilket også gav mig en lejlighed til at prøve min nye windows dvd

Men først ville jeg lige gemme det vigtige fra mit c drev. så jeg smed min harddisk over i min søsters computer, som også fandt den helt fint. og begyndte at lave backup. så skulle jeg til at brænde min xp dvd ud, fordi jeg ikke havde fået gjort det, men der var ikke nogen dvd brænder i min søsters, så jeg tog hendes harddisk (fordi hendes windows burde virke) og min egen harddisk og satte tilbage i min computer, for så kunne jeg bruge dens brænder...

Problemet er bare at den også genstarter med hendes harddisk.

Min far snakker om at det er mit bundkort der er noget ivejen med, så jeg prøvede at resette bios, men det virkede heller ikke.

Er der en måde jeg kan få computeren startet op igen?
Avatar billede peet-49 Novice
30. november 2007 - 11:41 #1
Tryk F8 under opstart og vælg: sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede og tryk enter.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. november 2007 - 11:43 #2
Du kan ikke bare flytte en hd over i anden com hvis der er installeret xp på. Med mindre der er tale om samme slags systemer altså prodeucent osv. XP gemmer nemlig oplysninger om hardware setup så matcher de ikke med de fysiske dele så starter xp ikke op.

Hvis du skal brænde data så skal du flytte din dvd brænder over i din søsters computer.
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 11:58 #3
Peet-49:
Virker ikke, har prøvet

Mickey777:
Nej ved godt at jeg ikke bare kan flytte det over og forvente at alt virker perfekt.
Men egentlig var det også bare meningen at jeg ville backe mine ting op, og brænde den dvd ud.

Men når jeg sætter min søsters harddisk i min computer, burde den stadig godt kunne starte op. den har bare ikke drivere til mus osv.

Noget helt andet er, at det lige er lykkedes mig at starte min søsters harddisk op i fejlsikret, i min computer...
Men jeg ved bare ikke hvad jeg kan bruge det til, for den vil stadig ikke starte op normalt..
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 12:04 #4
Det lader ikke til at der er en edit funktion herinde.

Men nu har jeg fundet ud af noget mere...

Jeg prøvede at se om jeg kunne starte min egen harddisk op i fejlsikret, og der var dukket en ny funktion op inde i den menu, jeg ikke har set før "Deaktiver automatisk genstart ved fejlsikret tilstand"

Den valgte jeg, og istedet for at computeren lukker ned, så kommer der en besked frem på en blå skærm hvor der står:

STOP: c000021a {Fatal Systemfejl}
Systemprocessen windows logon process afsluttede uventet med status 0xc0000135
(0x00000000 0x00000000).
Systemet er blevet lukket.
Avatar billede peet-49 Novice
30. november 2007 - 12:30 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 15:32 #6
Enig med mickey777 - Hvis det ikke er samme chipset, går computeren bare ned.
Men måske kan du komme ind i din egen HD med Dappix linus, som køres direkte
fra en CD. Den kan se windows.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 15:40 #7
Jeg proevede at kigge paa Peet-49s link, men der stod ikke noget ved min fejlmelding, saa jeg proevede at soege paa google, og fandt en forum traad et eller andet sted, som sagde jeg skulle formatere...

Det har jeg saa gjort. og det virker nu. men tak for hjaelpen
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 15:50 #8
Formatere? Men du skrev jo: "Men først ville jeg lige gemme det vigtige fra mit c drev. så jeg smed min harddisk over i min søsters computer" Når du formatere kan
du jo ikke (uden precialprog.) hente nogen som helt data ud fra den HD.
Hvad var så meningen med spørgsmålet?
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 16:08 #9
Jeg har glemt at skrive at min harddisk er i to partioner, og det var kun c drevet jeg formaterede. og jeg havde haabet paa at slippe for at formatere, da der altid er saa mange programmer der skal installeres igen.

Og jeg blev noed til at saette harddisken over i min soesters computer for at kunne flytte tingene fra c til d, eftersom min windows ikke ville starte, men naar jeg satte harddisken over i hendes kom begge drev frem, bare som J og K eller saadan noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 16:28 #10
Når du har 2 partitioner og formaterer C-drevet, mister du jo ikke noget fra den
anden partition. Og når du geninstallerer windows, får du igen adgang til denne
partition. Men ok, du har åbenbart fået adgang til de filer du ville. det var da godt:)
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 16:42 #11
yes problemet er loest nu, og det eneste jeg mistede var tid jeg kunne have brugt paa noget andet ;)

Nu skal jeg bare finde ud af at saette den er traad som lukket, syntes ikke jeg kan se nogen steder at goere det.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 16:49 #12
mickey777 - gav dig jo det rigtige svar på det stillede spørgsmål. Det er helt
op til dig, men du kan jo f.eks. bede ham om at lægge et svar.
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 17:02 #13
Hvordan faar jeg ham til at goere det?
Alle har skrevet kommentare, men der er ikke nogen der har valgt svar :S
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 17:18 #14
Du skriver f.eks:    mickey777, læg venligt et svar.
Når han så har lagt et svar, markerer du hans navn og trykker på accepter.
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 17:47 #15
Jeg proever ;)

Mickey777, læg venligst et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 19:56 #16
Godt nok. Men vær opmærksom på, at hvis man ikke får et svar, f.eks. i løbet af
nogle dage, har man ret til selv at lægge et svar, som man accepterer, og hiver
point hjem til sig selv. Man skal jo have lukket spørgsmålet.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. november 2007 - 20:09 #17
Glad for at hjælpe men du kan også tage nogle points til dig selv for jeg diagnostiserede blot din fremgangsmåde mens du praktisk selv løste problemet.
Op til dig.
Avatar billede jarland Nybegynder
30. november 2007 - 20:27 #18
Tjaa nu faar du dem alligevel ;)