Avatar billede clauswobbe Nybegynder
29. november 2007 - 20:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk optælling af antal rækker i en autofiltreret liste

Jeg har en liste med autofilter sat til. Der står fx
  A  B  C  D  E  F
4 x  x          x
5    x  x  x
6 x  x
7 x
8        x          x
9 x          x

Når jeg filtrerer for forekomst af "x" i fx kolonne D, vil jeg gerne ovenover ( i fx D1) angive antallet af x-er, der er filtreret frem, altså i dette tilfælde 2. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede jkrons Professor
29. november 2007 - 21:53 #1
Prøv med

=SUBTOTAL(3;D3:D100)

Husk at rette området til det samlede område inden filtrering.
Avatar billede clauswobbe Nybegynder
29. november 2007 - 23:36 #2
Jep, det er vist det, der skal til! Hele området (i ex. A4:F9) er navngivet. Er der en måde hvorpå jeg kan referere til "søjle D" i det navngivne område, i stedet for at skulle angive nedre grænse til "D100"?
Avatar billede jkrons Professor
30. november 2007 - 00:01 #3
Ikke med mindre du navngiver søjle D selvstændigt.