Avatar billede dallas16 Nybegynder
29. november 2007 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blæser larmer

Jeg for cirka en måned siden købt en Asus bærbar, en VX2s.
Som indtil nu har kørt perfekt og uden problemer.

Pludselig er blæserne begyndt og larme helt vildt og køre for fuld drøn.

CPU er ikke særlig belastet, så det er ikke det og den bruger kun 40% RAM, så den har hvad den skal bruge.

Hvad kan jeg så tjekke???
Avatar billede cpufan Juniormester
29. november 2007 - 19:34 #1
den har det for varmt.

typisk fordi blæseren eller køleribber bliver fyldt med støv, men det kan da ikke være tilfældet når den kun er 1 md.

larmen den også når den lige er startet, eller først 5 minutter efter?

det kan også være du har blokeret for ind/udblæsningshullerne
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
29. november 2007 - 19:46 #2
er den helt ny, eller brugt??
fordi kan være den skal have noget nyt kølepasta :p
Avatar billede dallas16 Nybegynder
29. november 2007 - 20:45 #3
Den er helt ny, min bærbar.

Der er ikke noget der sidder og blokerer, der er helt frit til udblæsningshullerne.
Men, jeg tror faktisk den har været for varm, for i går da jeg kom hjem lå den i tasken og var tændt og der var den rimelig varm.

Hvad gør man så?
Avatar billede cpufan Juniormester
29. november 2007 - 21:26 #4
når den er nede på alm temp. skulle den da gerne holde op igen.
hvis ikke den gør det, kan der måske være noget der sidder i klemme.

hvis den er tændt i tasken, og den bliver varm, suger den også en masse "lommeuld" ind i livet, som gopdt kan sætte sig de forkerte steder.
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. november 2007 - 16:59 #5
Det kan enten være at hastigheden skal ændres i BIOS, ellers evt. se dine rettigheder mht. returretten...
Avatar billede dallas16 Nybegynder
19. januar 2008 - 01:30 #6
BIOS opdatering hjalp