Avatar billede mikkelpg Nybegynder
29. november 2007 - 13:40 Der er 2 kommentarer

Trådløs LinkSYS router - kan ikke få adgang med min bærbare?

Halløj. Jeg har lige læst Q og A på de mange andre tråde om trådløse routere. Men er ikke blevet særligt meget klogere.

Jeg har købt en trådløs Linksys WRT54G router. Min stationære pc blev koblet op på den først, og der virker det trådløse upåklageligt. Men når jeg vil smide min bærbare på, så får jeg at vide, at der kun er begrænset adgang til netværket, og at computeren ikke fik tildelt en korrekt IP adresse.

Jeg har WEP krypteret netværket, og det virker som om, at jeg fint får adgang til netværket, men derfra og ud i den vide internet verden, der er det no-go.

Jeg har sat den trådløse router op som DHCP, og ændret starting ip til 192.168.1.2 men ellers er det hele ret så standart, men jeg kan bare ikke få flere pc'er på.

Jeg har en cybercity forbindelse, og det skulle være muligt at koble om til hundrede pc'er på mit netvær hvis jeg havde lyst.

Al hjælp vil være super, jeg er sgu ved at give op!
Avatar billede mikkelpg Nybegynder
29. november 2007 - 14:19 #1
Nå ja forøvrigt, lige lidt bonus info. Smider jeg et kabel fra den trådløse router i den bærbare, så er den online uden problemer. Også mens min stationære er på nettet trådløst.

Sært!
Avatar billede silvershadow Nybegynder
29. november 2007 - 14:38 #2
Vel egenlig ikke. Når det er det trådløse der driller.
Prøv uden kabel med den stationære i en komandopromt at skrive: ipconfig /release<Enter>
ipconfig /renew<Enter> og paste resultet her.
prøv dernæst at skrive ipconfig /release igen på den stationære og prøv så om du kan få liv i den bærbare.

Hvis ikke, så prøv at slå Wep-krypteringen fra og se om det hjælper.