Avatar billede cab-dk Nybegynder
29. november 2007 - 12:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar som passer til Apple skærm

Jeg har brug for en bærbar computer...

Den skal opfylde to krav vigtige krav:

- Skal ikke fylde for meget når jeg rejser(derfor max 14,1” skærm)
- Skal kunne sættes til en Apple 20” skærm via DVI forbindelse (eller måske firewire?) på kontoret. Denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=95717

Hvad kan I anbefale af computer med max 14,1” skærm. Jeg er superglad for min Toshiba herhjemme privat, men jeg kan ikke finde nogen med DVI udgang. Der sidder et hav af ledninger på den skærm, med noget firewire halløj. Kan dette måske klare problemet?

Jeg har ikke selv forstand på hvad der kan gå gennem firewire og hvad der skal igennem dvi... mange nye computere har jo firewire men ikke dvi... er helt blank...

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede cab-dk Nybegynder
29. november 2007 - 12:53 #1
det skal måske lige nævnes at mac bærbar ikke har interesse! :)
Avatar billede ladyhawke Novice
29. november 2007 - 12:58 #2
Hvorfor vil du ikke have en apple laptop? du behøver jo ikke køre macOS på sådan en
Avatar billede cab-dk Nybegynder
29. november 2007 - 13:09 #3
kan jeg benytte en normal dobbelttast mus og xp eller vista på en apple?

- for så køber jeg sgu sådan en...
Avatar billede ladyhawke Novice
29. november 2007 - 13:19 #4
jeg er ikke 100% sikker på det med museknapperne, men det tror jeg godt man kan... På de intelbaserede apple maskiner kan man køre windows og fra en kollega har jeg fået at vide at det virker godt...
Avatar billede cab-dk Nybegynder
29. november 2007 - 15:16 #5
er der nogen der kan bekræfte dette?
Avatar billede ladyhawke Novice
29. november 2007 - 15:25 #6
Avatar billede ladyhawke Novice
06. december 2007 - 19:14 #7
hvis du har fået et brugbart svar bør du lukke spørgsmålet, eller uddybe hvad du mangler... :o)
Avatar billede cab-dk Nybegynder
08. december 2007 - 02:05 #8
Du har været yderst god og behjælpelig i denne tråd, men jeg har besluttet mig for at jeg ikke vil have MAC. Jeg tror ganske enkelt ikke at jeg kan vænne mig til at bruge den.

Jeg vil derfor gentage en del af mit spørgsmål:
Hvad kan I anbefale af computer med max 14,1” skærm. Jeg er superglad for min Toshiba herhjemme privat, men jeg kan ikke finde nogen med DVI udgang. Der sidder et hav af ledninger på den skærm, med noget firewire halløj. Kan dette måske klare problemet?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. december 2007 - 08:59 #9
Sådan en her måske:
http://laptop4u.dk/varer.php?vare=48615&vis=detaljer

NB det var ikke fordi du absolut skulle mene jeg havde svaret som du ønskede, men blot at du skrev:
"kan jeg benytte en normal dobbelttast mus og xp eller vista på en apple?

- for så køber jeg sgu sådan en..."

og så troede jeg at du ville det, siden du ikke skrev mere... Apple har et fedt design, jeg har selv overvejet sådan en, også til windows.