Avatar billede hh_appel Nybegynder
29. november 2007 - 10:53 Der er 2 kommentarer

Samme website på to servere

Hej,

Jeg har to Windows servere kørende, hhv i USA og i Tyskland, som kører en række af mine og mine kunders sites.

Jeg kunne godt tænke mig at lave følgende 'backup'-scenarie:

- Et website kører på min server i USA.
- En kopi af sitet ligger på serveren i Tyskland
- Hvis/når serveren i USA ikke er tilgængelig vises i stedet sitet fra den tyske server.

Hvordan gør jeg det lettest, billigst og bedst? Skal jeg købe en form for DNS hosting eller? :-)
Avatar billede leif Seniormester
29. november 2007 - 10:56 #1
Der findes ikke nogen god løsning på det problem.

Men man kunne fx. lave 2 a records på domænet som peger på hver sin IP, så vil 50% teoretisk kun opleve det som nede.

Alternativet er en LoadBalacing, men den kan også gå ned.
Avatar billede nickti92 Nybegynder
14. januar 2008 - 15:03 #2
Det er muligt og lave, men det kræver du har en host som altid er online som dine forspørgelser går til, og den henviser så til enten USA eller Tyskland. Lige som Leif skriver så er det en loadbalancing opsætning men det kan også gå ned.