Avatar billede rshrshrsh Nybegynder
29. november 2007 - 10:17 Der er 1 kommentar

Lavstrøms PC til "Home Server"

Hej Alle

Jeg vil gerne bygge en Windows Home Server med 2x500 Gb sata-diske i, med mulighed for extre diske 2 stk senere.
Men jeg vil have en der ikke bruger meget strøm 40-65 watt (strømforbrug max. 1000,- kr. pr. år), men hvilken CPU, bundkort og PSU skal jeg vælge.
Kabinet, ram og det løse.

Så er der nogle der erfaring eller en god løsning ?
Jeg har ca. 4000-5000 kr. til hardware, hvis det er nok.

/Rene
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. november 2007 - 01:25 #1
I januar kommer de nye Penryn CPU fra Intel, de bruger meget lidt strøm, men at få en Home server der samlet bruger 40-65w er ønske tænkning.

En af de mindre Penryn CPU, Passiv køling og ikke alt for vilde ram kan holde forbruget nede, men en god server skal jo gerne have noget rimelig god hardware, så helt lavstrøm og servere hører ikke sammen. Så er det mest strømsparende du kan købe nok en bærbar og bruge den. De mange HDD bruger også en del strøm og vil nok kræve noget køling, der bruger strøm.

En server med 2*500GB diske til 5000kr bliver svær. Hvor meget vil den blive belastet? Den skal jo gerne have en del Ram og en OK CPU.