Avatar billede quewer Nybegynder
28. november 2007 - 20:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min digitale tv-tuner finder ingen kanaler

Jeg købte for små 3 uger siden en Packard Bell bærbar: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4400540580 men jeg har stadig ikke fået tv-tuneren til at fremvise en eneste kanal. Jeg ringede ind til kundeservice og fortalte dem det, hvorefter jeg fik oplyst, at jeg ikke kunne finde nogle kanaler analogt (med antennekabel) fordi vi havde et lidt anderledes system herhjemme, og at der hurtigst muligt ville blive udsendt en driveropdatering der skulle løse problemet.

Fint nok, så er det jo heldigt at den også kan modtage digitale signaler, men nej. Jeg finder intet, og jeg fik oplyst andre købere sagtens kunne finder digitale kanaler, men de kunne ikke hjælpe mig yderligere. Er signalet svagt på Amager?

Jeg søger efter kanaler igennem Windows Media Center, som de også oplyste mig at jeg skulle, men jeg finder som sagt intet.

Tak.
Avatar billede gurly Praktikant
29. november 2007 - 00:06 #1
de digitale signaler er mange steder ikke for gode, og kræver måske en udendørs digital antenne

angående de analoge signaler, hvis ikke kortet kan modtage pal som bruges her i danmark, så vil jeg påstå de har solgt dig et uduligt produkt, som du må have ret til at få dine penge tilbage for, eller bytet til en model der rent faktisk virker i danmark.

du har med god ret antaget at tv kortet virker i danmark, og hvis det ikke gør det, så har de snydt dig
Avatar billede gurly Praktikant
29. november 2007 - 00:12 #2
når fona på en dansk hjemmeside på dansk skriver at den har "Analog TV Tuner"
så skal den simpelthen også virke i danmark, alt andet er bondefangeri, deres undskyldning om at du bare kan bruge den digitale tuner holder ikke, det er jo kun dr1, dr2 og tv 2 du kan se digitalt, og ikke alle de kanaler du måske har på dit antennenet, så det holder ikke, den analoge tuner skal virke, det har du ret til at forlange
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2007 - 08:19 #3
Tag et hurtigt kig på det officielle dækningskort: http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Indendoers-august%202006.jpg

Du vil se at omkring Amager, skal man helst have våde fødder, for at kunne se Digitalt TV indendørs...

Hvis du har en antenne udendørs, ser det anderledes ud: http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august%202006.jpg

Og helt generelt kan du læse meget mere om digital tv på http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2007 - 14:18 #4
Jeg bor i Tårnby og har ingen problemer fint signal bruger udendørs antende, kan dog godt få signal på indendørs antende, 4 Danske og 15 Svenske kannaler som jeg kan se, der er flere Svenske de er betalingskannaler.
Enten er din tuner ikke rigtig instaleret eller også er den defekt.
Avatar billede quewer Nybegynder
29. november 2007 - 16:24 #5
Jeg tog min computer med på arbejde på Frederiksberg hvor det heller ikke lykkedes Windows Media Center at finde nogle kanaler. Jeg har svært ved at tro der skulle være noget i vejen med tv-tuneren, men det må da snart være det eneste der kan være galt.
Avatar billede quewer Nybegynder
29. november 2007 - 16:33 #6
Jeg tror jeg må køre et sted hen hvor modtagelsen skulle være god for at teste kortet. Det er vist den eneste løsning.

Smid nogle svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2007 - 17:43 #7
Jammen prøv da at tage den en tur med udenfor i det fri... - så vil du se om den kan fange noget...

Du skal tænke på at husmure, lavenergiruder m.m. skærmer yderst effektivt for signaler.

Jeg springer over points.
Avatar billede quewer Nybegynder
29. november 2007 - 19:19 #8
Har allerede søgt efter kanaler i haven - er du gal hvor var det koldt :P