Avatar billede jollyjumper Nybegynder
28. november 2007 - 10:26 Der er 19 kommentarer

AVG Problem

Jeg har AVG som virusscanner, men der står at det nu er forældet. Selvom jeg trykker på update så hjælper det intet.
Der står bare internal virus database is out of date.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede mejeristen Praktikant
28. november 2007 - 10:31 #1
Hejsa.

Det er ikke fordi den mangler at køre en fuld scan på com. er det? så mener jeg godt den kan finde på at skrive den ikke er up to date.
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
28. november 2007 - 10:35 #2
Jamen prøver lige, men det mener jeg bare jeg har gjort...
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
28. november 2007 - 11:10 #3
Jeg søgte lidt på AVG's forum og fandt dette:

1st things 1st.... Always double / triple check your Windows clock time even am/pm, date & year. These have to be totally correct for AVG to function properly. Hover your mouse over the clock.... You won't believe how easy it is to be just one day, month or even a year out....

After correcting the DATE/TIME.. open the AVG Test Center then the Scheduler... edit the schedule for the update and disable it... close it and then open it right back up and re-enable the update schedule. This will reset the schedule to the correct date/time again.

http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?1,106653,backpage=1,sv=

Prøv at se om ikke det skulle hjælpe dig.

/Susan
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
28. november 2007 - 11:22 #4
Da jeg ikke er så god til engelsk kan jeg så ikke få den på dansk, måske du kunne hjælpe...?
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
28. november 2007 - 11:48 #5
Det kan du tro, jeg oversætter lige:

Du skal starte med at checke din dato og klokkeslet i windows. Det skal passe præcist inkl. år.

Når dette er gjort, så åbner du AVG Test Center og derefter scheduler. Tryk på edit schedule og disable den. Luk den og åben den igen. Re-enable update schedule. Dette burde nulstille schedulerens dato/tid.
Avatar billede lablo Nybegynder
28. november 2007 - 12:18 #6
De har for ikke så længesiden opdateret deres virus program fra 7.0 til 7.5
Så man skal opgradere programmet, hvilket ikke er så svært.
http://free.grisoft.com/doc/downloads-products/us/frt/0?prd=aff (her kan du hente softwaren).

efter du har hentet programmet så skal du bare installere programmet på ny (den nemme løsning.). Skal man gøre det efter bogen så skal man fjerne programmet i add / remove programs.

Dette ved jeg fiksede problemet på min pc. (Hvis jeg forstår spørgsmået korrekt :-)
lars
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
28. november 2007 - 12:47 #7
Jamen jeg har den gratis edition version..?
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
28. november 2007 - 12:48 #8
og det har jeg gjort... jeg har endda slettet AVG og hentet det igen....
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2007 - 12:59 #9
Jeg har AVG betjeningsvejledning på dansk hvis du vil have den må du lægge din mail adresse så sender jeg den, den er i adobe reader.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2007 - 13:06 #10
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2007 - 13:20 #11
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
28. november 2007 - 13:21 #12
min mail er krillebo@hotmail.com
skal nok prøve at få styr på dem i løbet af dagen;)
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2007 - 13:28 #13
Fortel om den kunne bruges?
Avatar billede lablo Nybegynder
28. november 2007 - 13:38 #14
så lyder det som om at den ikke kan hente opdateringerne. Bruger du firewall? check evt om der er blokkeret for AVG.

Lars
Avatar billede Jensen DK Novice
30. november 2007 - 13:44 #15
jolly ???
Avatar billede Jensen DK Novice
04. december 2007 - 07:16 #16
Jeg venter stadig på en tilbagemelding om AVG på Dansk, som jeg sendte til dig kunne bruges, for det var til den gamle AVG, men mener at de ligner hinanden så meget at det skulle kunne bruges.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2008 - 08:09 #17
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:54 #18
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
05. januar 2009 - 12:55 #19
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det.