Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Godt backup program

Hej. Jeg har til backup anvendt Norton Ghost. Men min udgave kan ikke anvendes på XP og derfor er jeg gået på jagt for finde et alternativ.
Hvad er den bedste backup software?

Det som jeg kunne lide ved Ghost var, at den tog et image af harddisken. Så vidt jeg ved, gør den nye Ghost ikke det.
Og den medfølgende backup i XP gør det heller ikke.

Nogen der kan anbefale en god software og ikke mindst, nogen der også har erfaring med den?
Avatar billede snowball Novice
28. november 2007 - 10:12 #1
Jeg har gode erfaringer med Acronis TrueImage.

http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Den kan både lave en backup af filer/foldere eller et helt image af harddisken som du kender det fra Ghost.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 10:43 #2
Ok. Prøver en trial iaften og vender tilbage
Avatar billede dkge Nybegynder
28. november 2007 - 16:11 #3
Acronis bruger jeg selv,O&O laver også et. Det hedder Disk Image,skulle virke på samme måde som Acronis True Image.ved ikke hvad for et der er billigst,men du vil ikke fortryde at købe Acronis,efter en formatering er du oppe at køre på små 15-18 minnutter
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 10:11 #4
snowball> Jeg har nu prøvet det. Men det undre mig, at den kan lave et image af en partion uden at genstarte computeren. Så vidt jeg ved, kan der ikke tages et image af åbne filer.
Er det korrekt?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 23:01 #5
Æhh Snowball. Ved du noget om det?
Avatar billede snowball Novice
06. december 2007 - 08:25 #6
Hvis programmet ikke brokker sig, så burde det jo virke.

Men jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har prøvet at gøre det i Windows. Jeg har altid lavet en boot CD og brugt den - netop for at være sikker på der ikke er nogen filer åbne hvis man gør det fra Windows.